OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Experis söker just nu dig som vill arbeta som first line supporttekniker hos vår uppdragsgivare inom data, IT och telekommunikation som är ett spännande och väletablerat företag. I rollen kommer du att arbeta med first line support och IT-relaterade problem tillsammans med engagerade kollegor. Låter det intressant? Välkommen med din ansökan!
Ort: Stockholm
Start: Omgående
Omfattning: 100 %
Arbetsbeskrivning
I den här rollen kommer du att få jobba på plats ute hos vår kund där du ingår in en mindre arbetsgrupp som arbetar med deras interna IT-miljö. Du kommer att arbeta i kundens servicedesk och ha mycket kontakt med användare. Du kommer att få tillgång till och arbeta i de flesta av kundens IT-system. Du kommer också att arbeta med ett flertal kundspecifika applikationer samt diverse hårdvara; allt från servrar och nätverksenheter till datorer och mobiler.
Din profil
Vi söker dig som har minst 1 års erfarenhet av en liknande roll och är serviceinriktad samt vill utvecklas inom IT-support och skaffa fler värdefulla erfarenheter från spännande IT-miljöer. Du har förmåga att arbeta både självständigt och i team samt är noggrann och tar stort ansvar. Du behöver också kunna driva ärenden och se till att de blir lösta på ett fullgott sätt med hjälp både av dokumentation och problemlösning. Det är också mycket viktigt att du har ett stort intresse för IT och en vilja att lära nytt då förändringstakten kommer att vara hög.
För att lyckas i rollen behöver du ha god kunskap om Active Directory, Office 365 samt förståelse om server- och nätverksmiljöer. Du måste kunna kommunicera, både muntligt och skriftligt, på svenska och engelska.
Det är meriterande om du har erfarenhet av ITIL, Topdesk, VMware, RDS, switchar och accesspunkter samt förståelse för hantering av rättigheter i Windows miljöer.
Om Experis
Experis är ett ledande konsultbolag inom IT/Tech i Sverige och del av den globala koncernen ManpowerGroup. Som konsult hos Experis får du chansen att avancera snabbt. Vi hjälper dig att ta nästa karriärsteg inom IT utifrån dina unika talanger. Tillsammans lägger du och din konsultchef upp en plan som möter dina karriärmål. Hos oss har du en trygg anställning och kan se fram emot både spännande arbetsuppgifter och ett nätverk av trevliga och kompetenta kollegor.
Som anställd på Experis har du tillgång till kompetensutveckling till exempel via plattformen Experis Career Accelerator där du har möjlighet att utbilda och certifiera dig inom många områden, exempelvis Cloud och Cyber security.
Experis har ett långsiktigt hållbarhetsarbete (Working to change the world - ESG strategy) med målsättningen att bidra till att lösa kompetensbristen av bland annat IT-resurser.
Ansökan
Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV. Urval sker löpande så ansök redan idag! Vi tar inte emot ansökningar via mejl, men om du har frågor om våra uppdrag eller om rollen som konsult är du välkommen att kontakta researcher Philip Erlandsson på Philip.Erlandsson@se.experis.com
Kontaktpersoner på detta företaget
Carina Berg
Sara Enebrink
708543043
Sandra Karlsson
Fredrik Wernqvist
AnnaKarin Bergqvist
070-3772063
Anna Edemyr
Camilla Rippe
031-61 72 67
Marie Gutke
Linda Holmberg
Kholod Hindi