First Line Support | Stockholm | Support

First Line Support | Stockholm | Support

Arbetsbeskrivning

Experis söker just nu dig som vill arbeta som first line supporttekniker hos vår uppdragsgivare inom data, IT och telekommunikation som är ett spännande och väletablerat företag. I rollen kommer du att arbeta med first line support och IT-relaterade problem tillsammans med engagerade kollegor. Låter det intressant? Välkommen med din ansökan!

Ort: Stockholm
Start: Omgående
Omfattning: 100 %



Arbetsbeskrivning

I den här rollen kommer du att få jobba på plats ute hos vår kund där du ingår in en mindre arbetsgrupp som arbetar med deras interna IT-miljö. Du kommer att arbeta i kundens servicedesk och ha mycket kontakt med användare. Du kommer att få tillgång till och arbeta i de flesta av kundens IT-system. Du kommer också att arbeta med ett flertal kundspecifika applikationer samt diverse hårdvara; allt från servrar och nätverksenheter till datorer och mobiler.



Din profil

Vi söker dig som har minst 1 års erfarenhet av en liknande roll och är serviceinriktad samt vill utvecklas inom IT-support och skaffa fler värdefulla erfarenheter från spännande IT-miljöer. Du har förmåga att arbeta både självständigt och i team samt är noggrann och tar stort ansvar. Du behöver också kunna driva ärenden och se till att de blir lösta på ett fullgott sätt med hjälp både av dokumentation och problemlösning. Det är också mycket viktigt att du har ett stort intresse för IT och en vilja att lära nytt då förändringstakten kommer att vara hög.

För att lyckas i rollen behöver du ha god kunskap om Active Directory, Office 365 samt förståelse om server- och nätverksmiljöer. Du måste kunna kommunicera, både muntligt och skriftligt, på svenska och engelska.

Det är meriterande om du har erfarenhet av ITIL, Topdesk, VMware, RDS, switchar och accesspunkter samt förståelse för hantering av rättigheter i Windows miljöer.



Om Experis

Experis är ett ledande konsultbolag inom IT/Tech i Sverige och del av den globala koncernen ManpowerGroup. Som konsult hos Experis får du chansen att avancera snabbt. Vi hjälper dig att ta nästa karriärsteg inom IT utifrån dina unika talanger. Tillsammans lägger du och din konsultchef upp en plan som möter dina karriärmål. Hos oss har du en trygg anställning och kan se fram emot både spännande arbetsuppgifter och ett nätverk av trevliga och kompetenta kollegor.

Som anställd på Experis har du tillgång till kompetensutveckling till exempel via plattformen Experis Career Accelerator där du har möjlighet att utbilda och certifiera dig inom många områden, exempelvis Cloud och Cyber security.

Experis har ett långsiktigt hållbarhetsarbete (Working to change the world - ESG strategy) med målsättningen att bidra till att lösa kompetensbristen av bland annat IT-resurser.



Ansökan

Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV. Urval sker löpande så ansök redan idag! Vi tar inte emot ansökningar via mejl, men om du har frågor om våra uppdrag eller om rollen som konsult är du välkommen att kontakta researcher Philip Erlandsson på Philip.Erlandsson@se.experis.com

Kontaktpersoner på detta företaget

Carina Berg

Sara Enebrink
708543043
Sandra Karlsson

Fredrik Wernqvist

AnnaKarin Bergqvist
070-3772063
Anna Edemyr

Camilla Rippe
031-61 72 67
Marie Gutke

Linda Holmberg

Kholod Hindi

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 april 2022
  • Ansök senast: 22 april 2022

Besöksadress

Bredåkravägen 2
None

Postadress

37200
1081, 37200

Liknande jobb


1 november 2024

1 november 2024

IT-Supporter

1 november 2024

Senior IT Supporttekniker – Solna

Senior IT Supporttekniker – Solna

1 november 2024