OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi en IT- support tekniker för first line support med ett brinnande intresse för IT och service.
Bluelan AB är ett mindre IT-företag med kontor i Staffanstorp. Vi startade 2011 och har sedan dess varit en helhetsleverantör till både statliga samt små och mellanstora företag. Vi sysslar med helhetslösningar inom IT. Vill du jobba med härliga människor och i ett bra arbetsklimat med högt i tak ska du söka dig till oss.
Som first line support tekniker kommer du att bli en viktig pusselbit när det gäller att hjälpa kunder via telefon och fjärrstyrning. Det är därför viktigt att du är flexibel, tycker om att prata med människor och att du kan uttrycka dig på svenska och engelska. Du måste ha mycket god förståelse för olika miljöer såsom Windows, Linux, Android, iOS med flera och du måste ha god kännedom om applikationer i dessa miljöer.
Du kommer även att få ansvara för underhållet av en del av våra egna servar & klienter och se till att de fungerar optimalt.
Arbetsuppgifter:
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av:
Lösa supportärenden.
Utföra enklare installationer av applikationer via fjärrstyrning.
Installation och konfigurering av datorer, utrustning och datorprogram innan leverans till kund.
Sköta programuppdateringar till användarna och lösa problem som uppstår med till exempel adresser, lösenord och e-postfunktioner.
Utbildning och erfarenhet:
Tidigare erfarenhet av att jobba med kunder, företrädesvis inom kundtjänst / kundsupport / ordermottagning med fokus på service.
God datorvana och förmåga att snabbt lära dig nya system.
Har viss kunskap inom nätverksövervakning och nätverkssäkerhet.
Har viss kunskap inom webbutveckling.
Profil:
Utöver en teknisk fallenhet söker vi dig som är serviceinriktad och brinner för att ge snabb, korrekt och god service
Därtill har du ett flexibelt, effektivt och strukturerat arbetssätt med hög social kompetens. För att trivas i rollen gillar du att ha tempo i ditt arbete och kan hantera en varierad arbetsbelastning utan att det påverkar kvaliteten i det du gör. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper och intresse för tjänsten.
För oss är det viktigt att du innehar följande personliga egenskaper:
Flexibilitet: Kundernas behov varierar väldigt mycket.
Kommunikativ förmåga: Du kan kommunicera med andra på ett tydligt och trevligt sätt.
Samarbetsförmåga: Du bör ha lätt för att samarbeta och komma överens med människor överlag. Våra kunder är allt för oss.
Serviceinriktad: Du förstår vad kunder vill och du agerar utifrån det, och du tycker om att hjälpa andra. Du kan behålla lugnet även om kunder är irriterade eller stressade.
Stresstålig: Som first line support förväntas du lösa många och varierande arbetsuppgifter. Därför är det viktigt att kunna hantera stress.
Problemlösning: Att kunna arbeta kreativt för att lösa de problem som dyker upp för stunden.
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.