First line support till Fujitsu!

First line support till Fujitsu!

Arbetsbeskrivning

Är det dig man ringer vid privata IT-Problem? Är det du som hjälper dina morföräldrar att installera deras nya dator? Just nu söker vi supportmedarbetare som har ett genuint intresse för teknik och som har en förmåga att förklara detta på ett pedagogiskt sätt till andra medmänniskor! Sök tjänsten och bli en del av Fujitsus 1st Line Support.

OM TJÄNSTEN
Välkommen till en av världens sju största IT-företag! Fujitsu levererar totala lösningar inom informations- och kommunikationsteknik. Tillsammans med mångfacetterade tjänster tillhandahåller deras omfattande verksamhet utveckling, tillverkning, försäljning och underhåll av banbrytande produkter av hög kvalitet och elektroniska enheter som gör dessa tjänster möjliga. I rollen kommer du att vara en del av ett rutinerat team där det finns det ett stort kunskapsutbyte.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Ansvara för telefon- och mailsupport där du besvarar tekniska frågor från Fujitsus kunder
* Registrera och administrera ärenden i företagets affärssystem
* Utföra felsökning


VI SÖKER DIG SOM
- Har en avslutat gymnasieutbildning, företrädesvis inom IT/teknik
- Har ett tekniskt intresse och vilja att utvecklas
- Goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift då båda språken används i det dagliga arbetet

Det är meriterande om du har
- Erfarenhet av något remotesystem eller ärendehanteringssystem
- Erfarenhet från arbete inom Servicedesk
- Arbetat med något av följande system: Office365, Office-paketet, Citrix, Active Directory, Network och Exchange

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Serviceinriktad
- Problemlösande
- Anpassningsbar

Övrig information
- Start: 25/11, 6 månaders uppdrag med goda möjligheter till förlängning
- Omfattning: Heltid förlagt 07-22 alla dagar/vecka
- Placering: Östersund
- Säkerhetsklassning behövs i form av UC och utdrag ur belastningsregistret på grund av uppdragets kundbas

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 oktober 2024
  • Ansök senast: 30 november 2024

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


30 oktober 2024

IT Support Specialist till Siemens Financial Services!

IT Support Specialist till Siemens Financial Services!

9 oktober 2024

Senior Support Engineer

29 oktober 2024

3 oktober 2024