First Line Support till Hallandstrafiken

Arbetsbeskrivning

Hallandstrafikens IT-avdelning är i en spännande utvecklingsfas där vi vill bygga en ny IT-support för Hallandstrafiken och våra samarbetspartners! Organisationen växer och i takt med att vi digitaliserar vår verksamhet blir våra IT-systemet blir allt fler, större och komplexa. Med anledning av det söker vi nu två IT-supporttekniker!

Om tjänsten
På Hallandstrafikens nya IT-support innebär arbetet att du kommer vara med att skapa något helt nytt kopplat driften och supporten av våra IT-system för kollektivtrafiken. Du kommer vara första kontakt för alla driftrelaterade frågor som felanmälan, felavhjälpning, support och beställningar. Det kan också handla om att hantera medarbetarnas utrustning; telefoner, datorer och skrivare samt enklare kontohanteringar i Active Directory.
Du arbetar kontorstider måndag till fredag med placering på kontoret i centrala Falkenberg. Viss beredskap/jour kan förekomma.

Detta erbjuds du
Här får du möjlighet att komma till ett erfaret gäng med goda IT kunskaper, samtidigt som du får vara med och sätta din egen prägel på strukturen och arbetssättet. Trevliga kollegor, friskvårdsbidrag, resekort som löneförmån och att få vara en del god organisationskultur är självklara delar på Hallandstrafiken.

Om dig
Vi söker dig med minst gymnasial utbildning inom relevant område, så som IT eller teknik. Du har något års erfarenhet inom IT-support, kundservice eller liknande. Du har vana av att arbeta i affärssystem, känner till miljön runt Windows 10 samt har goda kunskaper i Office-paketen. Har du kunskap om Active Directory, M365 och/eller ärendehanteringssystemet EasIT GO är det starkt meriterande. Viktigast av allt är ett gediget IT-intresse.

Som person tror vi att du är en nyfiken, flexibel och strukturerad person som gärna tar tag i bekanta så väl som obekanta problem och utmaningar. Vidare trivs du på en social arbetsplats där alla samarbetar för att nå sina mål. Flytande svenska och engelska i tal och skrift är en förutsättning för tjänsten.

Om Hallandstrafiken
Hallandstrafiken arrangerar nästan 50 000 resor i Halland varje dag. Detta inkluderar busstrafik, Öresundstågen, Pågatågen, Västtågen och Krösatågen. För Hallandstrafiken är kunden och kundbemötandet i fokus. De är med kunden genom hela resan, med alla produkter och tjänster som behövs för resandet.

På huvudkontoret i Falkenberg och i kundservicebutikerna finns ca 90 medarbetare som arbetar med planering och utveckling av buss- och tågtrafik samt serviceresor, miljöarbete och marknadsföring för kollektivtrafiken i Halland m.m. Hallandstrafiken är dessutom bokningscentral för länets sjukresor och färdtjänstresor i Laholms, Halmstads, Falkenbergs, Varbergs och Hyltes kommuner. IT-chefen heter Henrik Karlsson och VD:n Andreas Almquist.

Om tjänsten och ansökan
Hallandstrafiken har i denna rekrytering valt att samarbeta med Adecco. Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Hanna Bonli via 0736 84 77 73.

Tjänsten är en tillsvidareanställning direkt till Hallandstrafiken. Start omgående eller enligt överenskommelse. Rekryteringsarbetet sker löpande. Bifoga CV och personligt brev.

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 2 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 mars 2022
  • Ansök senast: 6 april 2022

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


Systemadministratör Unix Server – Linköping

27 november 2024

27 november 2024

27 november 2024

26 november 2024