First line support till Infometric

First line support till Infometric

Arbetsbeskrivning

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att Infometric har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och Infometric en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Uppdragstiden blir en ömsesidig testperiod där du som konsult har samma trygghet som en anställd. För dig som är ny på arbetsmarknaden är konsultuppdrag ett bra sätt att testa olika uppdrag, knyta kontakter och bygga upp ett konkurrenskraftigt cv.

Läs mer om vad det innebär att vara konsult på Bravuras hemsida.

Om företaget:

Infometric är en ledande och grön leverantör som befinner sig mitt i den intensiva energiomställningen. Dom är experter på att mäta och spara energi och att hjälpa sina kunder att hushålla med våra gemensamma resurser. De erbjuder moderna tekniska lösningar och hållbara energilösningar som lönar sig – för både plånboken och klimatet.

Genom åren har Infometric hjälpt tusentals fastighetsägare och bostadsrättsföreningar att sänka sina energikostnader med hundratals miljoner kronor. Dom mäter el, varm- och kallvatten och temperatur i fastigheter och i boendes lägenheter. I deras mätsystem ingår också ofta solcellsanläggningar och laddboxar till elbilar. Sedan starten 1995 har dom samlat in över en miljard mätvärden. Nu växlar dom upp med ambitionen att under de närmaste åren bli en ännu större aktör inom den gröna energiomställningen.

Infometrics huvudkontor är placerat i Sollentuna med omkring 40 anställda.

Arbetsuppgifter:

I rollen som First line support består ditt arbete av två huvudsakliga delar. Du jobbar bland annat med att supporta de kunder som ringer/mailar med olika frågor kopplat till Infometrics produkter och tjänster. Vidare har du även administrativa arbetsuppgifter, kopplat till kundärenden, såsom inloggningar, orderhantering och tilldelning av mer komplexa ärenden till Second line.
Du tillhör eftermarknadsavdelningen som består av en grupp av 10 personer som präglas av god stämning och gemenskap. Du får en gedigen introduktion för att kunna skapa en så god förståelse som möjligt för Infometrics arbetssätt och produkter.

Vanligt förekommande arbetsuppgifter:
• Första kundkontakten via mail och telefon
• Administrativt arbete
• Tilldela ärenden till Second line

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Avslutad gymnasial utbildning
• Erfarenhet av kundservice, reception eller liknande
• Du talar och skriver obehindrat på svenska och har goda kunskaper i engelska
• Meriterande med erfarenhet som helpdesktekniker eller supporttekniker

I rollen arbetar du tätt ihop med ditt team. Därför är det viktigt att du gillar att jobba tillsammans med andra, att du ser till gruppens bästa och är mån om att skapa ett bra arbetsklimat. Som person är du uppmärksam, tillmötesgående och gillar att hjälpa andra. När ett problem uppstår är du lösningsorienterad och blir motiverad av att kunna ge kunderna förstklassig service. Vidare är du även flexibel vilket innebär att du kan anpassa ditt arbete och beteende efter olika personer och förutsättningar, och du trivs bäst i en varierande roll där dina arbetsuppgifter kan ändras från dag till dag. Du tar alltid stort ansvar för dina arbetsuppgifter och missar sällan detaljer eftersom du planerar ditt arbete på ett strukturerat sätt och jobbar metodiskt.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Sollentuna
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Nina Wennersten

Kristina Nicolin

Karin Vannfält-Restorp

Amanda Forssell

Sofie Persson

Karolina Hoti

Josefine Gustafsson

Isabelle Riddez

Johan Ström

Lisa Eklund

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bravura
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 juni 2023
  • Ansök senast: 11 juli 2023

Besöksadress

Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm
None

Postadress

Långholmsgatan 27
Stockholm, 11733

Liknande jobb


Kundtjänstrådgivare

Kundtjänstrådgivare

23 november 2024

22 november 2024