First line support till innovativt företag

First line support till innovativt företag

Arbetsbeskrivning

Drivs du av att arbeta i team med andra samtidigt som att du har ett brinnande intresse för IT? Då kan du vara precis den vi söker!
Dina arbetsuppgifter
I din roll som supporttekniker kommer du arbeta i team med andra, pedagogiskt hjälper du användare via telefon eller via ärendehanteringssystem med IT relaterade problem. Här får du en bred och värdefull grund för att kunna utvecklas inom IT.
Du kommer att arbeta med felsökning och teknisk support till kunder i deras Servicedesk, det innefattar att identifiera problemet, prioritera och kategorisera samt lösa enklare ärenden.
Nårgra exempel på arbetsuppgifter är:
- Hantering av inkommande incidenter och beställningar
- Felsökning av servrar och klienter
- Administration av användarkonton och behörigheter
- Installation av klienter
Om företaget
Vår kund är ett expansivt IT-bolag med 650 medarbetare på ett 40-tal kontor utspridda över både Norge och Sverige. Resan började egentligen redan under 70-talet som fyra fristående bolag, under åren har dom hanterat olika branscher och problem, men alltid med människan i fokus. För dom är digitalisering ett mänskligt hantverk, där Vår kund vill vara bäst i branschen på att ta hand om sina medarbetare, och det gör dom genom delaktighet, personligt ansvar och utveckling, bra teamkänsla, personalförmåner och friskvård.
Din profil
För att kunna lyckas i denna roll ser vi att du har:
- Gymnasie/Höskoleutbildning inom IT
- Erfarenhet i några av följande program: Active Directory, Group Policies, Remote Desktop, Citrix, Exchange, Windows 10, Office 365,Hyper-V (enklare administration av servrar),VmWare (enklare administration av servrar)
- Svenska och engelska
Älskar du IT? Har du kanske jobbat flera år inom support eller kommer du direkt från din utbildning? Här får du möjlighet att utvecklas som support tekniker!
Vi tror att du har en vilja att själv utvecklas samt ett driv att hjälpa andra. I ditt förhållningssätt till kollegor och kunder är du lyhörd, öppen för andras lösningar och erfarenheter samtidigt som du gärna delar med dig av dina kunskaper och får saker att hända.
Vi värderar är att du är serviceorienterad och har en god förmåga att möta kunder både i tal och skrift. Vidare ser vi gärna att du är ansvarstagande, strukturerad, positiv och lösningsorienterad.
Om oss
Framtiden AB finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera Unga Talanger, dvs. personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige och är ett av Sveriges snabbast växande företag.
Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter – hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.
Villkor
Ort: Borås
Omfattning: Heltid
Start: Enligt överenskommelse
Vi behandlar ansökningar löpande, skicka in din redan idag
Kontaktperson(er)
Fanny Reinhardt Kånge
fanny.r@framtiden.com

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Framtiden AB, Jönköping
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 april 2021
  • Ansök senast: 2 maj 2021

Postadress

Borgmästargränd 1D
Jönköping, 55320

Liknande jobb


QC support admin

QC support admin

20 december 2024

Technical Support till Micropower

Technical Support till Micropower

20 december 2024

20 december 2024