First line support till kund i Göteborg

First line support till kund i Göteborg

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu en konsult till ett spännande uppdrag hos vår kund i centrala Göteborg. Här söker vi dig med minst ett års tidigare erfarenhet från servicedesk som vill fortsätta sin utveckling inom IT-support. Här kommer du som är serviceinriktad, har en vana av att ge support över telefon och som har ett stort IT intresse trivas! 

Arbetsuppgifter

Hos vår kund kommer du arbeta med första linjens support och ta emot ärenden över telefon. Du kommer ta emot, registrera, kategorisera, eskalera och lösa ärenden som kommer in till vår kunds användarstöd inom IT och telefoni. Du kommer även tillhandahålla servicestöd mot användare avseende hård- och mjukvara samt behörigheter. Det är viktigt att du är kommunikativ och alltid strävar efter att ge användaren bästa möjliga bemötande. 

Vi erbjuder dig


• En chans att utvecklas inom IT
• En engagerad konsultchef som stöttar dig i din karriär
• En familjär stämning och gemensamma aktiviteter med dina Sigma-kollegor
• Tillsvidareanställning med fast månadslön och goda förmåner

Vi söker dig som 


• Har minst ett års erfarenhet från arbete i servicedesk 
• Har goda kunskaper om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk samt informationssäkerhet
• Har minst ett års arbetslivserfarenhet av ärendehanteringssystem Remedy ITSM
• Har grundkunskaper i MS Office
• Har erfarenhet av telefonisystemet Solidus
• Har obehindrade kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
• Kan börja arbeta senast slutet på november

Dina personliga egenskaper väger tungt och en "IT Techare" kännetecknas av en prestigelös attityd där du ställer upp för dina kollegor. Att bidra till en bra stämning på arbetsplatsen är viktigt för dig. Du tar snabbt till dig ny information och är inte rädd för att ta egna initiativ när du ser att det behövs. Vidare tror vi att du är nyfiken och vill alltid lära dig mer och ser därför behovet av att göra saker innan det faktiskt brinner i knutarna. 

Om Sigma IT Tech

Sigma IT Tech startade sin verksamhet 2018 och har cirka 60 konsulter i Göteborg. Vi är specialister på en sak – talanger inom drift, support och infrastruktur. Bland våra kunder finns allt från kommuner till välkända företag och mindre, snabbt växande bolag.


Vi är en del av Sigma-koncernen, som är Sveriges största privatägda teknikkonsultbolag med över 5000 medarbetare. Inom Sigma har vi visionen ”Expect a better tomorrow” vilket är vår dagliga ledstjärna; en bättre morgondag för våra konsulter, våra kunder och för samhället i stort. Detta medför att vi jobbar aktivt med socialt ansvarstagande och har bland annat ett stort engagemang i Star for Life och andra viktiga samhällsinitiativ. Läs gärna mer om dessa i länken nedan.

http://www.sigmaitc.se/om-oss/csr

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sigma IT
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 oktober 2020
  • Ansök senast: 6 november 2020

Liknande jobb


23 november 2024

22 november 2024

22 november 2024