OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet av att jobba med teknisk support inom IT och vill fortsätta din karriär på en av Sveriges största, oberoende och kundstyrda bank- och försäkringskoncern? Då har du kommit helt rätt! Vi söker efter en kommunikativ och serviceminded person som vill arbeta med support till koncernens medarbetare i olika IT-frågor, både digitalt och IRL via en Walk in funktion. Är detta du? Välkommen med din ansökan redan idag!
OM TJÄNSTEN
Academic Work söker för vår kunds räkning en supporttekniker till företagets interna IT-support. Som supporttekniker kommer du vara den första kontaktpunkten där du ger IT-stöd och service till dina kollegor. Ditt ansvar i denna roll blir att ge support via telefon och fjärrstyrning samt även registrera inkommande samtal, chatt och i kundens ärendehanteringssystem. För att kunna möta upp verksamhetens förväntningar på en än mer serviceinriktad, synlig och lättillgänglig IT-support finns även en Service hub/Walk in funktion för att utöka tillgängligheten till medarbetarna. I teamet idag jobbar sju personer och söker nu efter ytterligare en kollega som kan förstärka teamet.
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.
ARBETSUPPGIFTER
* Ge IT-stöd för både mjukvara och hårdvara, samt stöd i användning av den digitala arbetsplatsen, exempelvis dator, mobil, applikationer och Office365
* Registrera inkommande samtal och chatt i ärendehanteringssystem samt bemanna Service hub
* Lösa incidenter eller förfrågningar och upprätthålla en hög grad av kundservice för alla supportfrågor
* Arbeta i chattsupporten och hantera backloggärenden
* Följa alla Service Level Agreements, vidareförmedla mer komplexa problem till grupper på 2nd/3rd line
VI SÖKER DIG SOM
* Har minst ett års arbetslivserfarenhet av att arbeta i en liknande roll
* Har kunskaper i ITIL, Office365, SCCM, AD/Exchange
* Har ett gediget intresse för denna roll och arbetsuppgifter, vilket du motiverar väl i din ansökan och genom processen
* Har mycket goda kunskaper i svenska i både tal och skrift
Som person är du:
* Strukturerad
* Driven
* Självgående
* Serviceinriktad
Övrig information
* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid
* Placering: Stockholm
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231