First Line Support till Memira

Arbetsbeskrivning

Bakgrund
Vill du ha varierade arbetsuppgifter och vara en del av olika interna IT-projekt? Kanske ser du en framtid som applikationsspecialist eller produktägare? Då kan detta vara rollen för dig! Memira driver en ambitiös digital transformation och söker dig som vill fortsätta att utvecklas inom en supportfunktion och brinner för service.


Memira erbjuder ett brett utbud av högkvalitativa tjänster inom synkorrigering. Memira är erkänt som marknadens bästa på området och har ca 60 kliniker i Sverige, Norge och Danmark. Memira befinner sig i stark expansion med tydliga strategiska mål där digitalisering ses som strategiskt tema. Helpdesk/ support är en central funktion i den digitalisering som pågår. Du har nu chansen att få vara en del av denna resa!


Memira har ca 300 anställda, under hösten 2020 flyttar Memiras huvudkontor in i det nya Eye Center of Excellence vid Karolinska Sjukhuset, här kommer även klinik vara placerad, tillsammans med dig.
Memira är en familjär arbetsplats med utrymme för personlig utveckling och uppmuntrar eget ansvar. De är prestigelösa och hjälpsamma gentemot varandra och trivs med förändring. Är detta något du värdesätter på en arbetsplats? Då ska du definitivt läsa vidare!


Rollen som 1st line support/Help desk
I rollen som 1st line support är din primära uppgift att hjälpa medarbetare som våra användare på kliniker (till exempel läkare och optiker) samt support-funktioner. I den här rollen finns utvecklingspotential då du får ett brett ansvarsområde oh det gäller att du är en problemlösare i vardagen. Memira beskrivs av medarbetarna som en snabbrörlig/agil organisation med trevliga och genuina personer. IT-funktionen leds av Staffan Westin, en mycket kompetent och erfaren ledare och fd management konsult.


Arbetsuppgifterna innefattar primärt följande:
HelpDesk / 1st line funktionell och teknisk support
Daglig kontakt med IT-leverantörer
Inköp och installation av HW (PCs etc)
Test & kravhantering av system
Administration och konfiguration av affärsapplikationer



Utöver detta kommer du att ha en aktiv roll i olika IT-projekt som bla innefattar byte av samtliga stödsystem. Memira driver just nu ett stort program, där bland annat Salesforce implementeras vilket kommer bli en central del av Memiras framtida digitala plattform i molnet. Memira har en modern digital arbetsplats med Office 365 i grunden. Sammanfattningsvis pågår det ett stort förändringsarbete med digitalisering i fokus- genom hela verksamheten!


Vem är du?
Som person är du mycket hjälpsam och tycker om att lösa problem och lära dig nya saker. Du trivs när din arbetsdag inte blir precis som du tänkt dig och blir inte stressad när du blir avbruten i dina dagliga sysslor. Du får saker gjorda och stimuleras av den sociala kontakten med dina medarbetare som behöver din expertis. Att vara handlingskraftig är viktigt för dig och du har ett stort intresse för digitalisering. Du gillar att få saker gjorda direkt, är både flexibel och pragmatisk.


För att lyckas har du:
Grundkunskaper inom applikation och datorer
Tidigare erfarenhet av att jobba med Helpdesk och/eller IT-support
Haft kontinuerlig kontakt med IT-leverantörer
Erfarenhet av att ha jobbat i projekt
God Svenska och Engelska i tal och skrift



Vad erbjuder Memira?
Våra medarbetare gör ett fantastiskt jobb och därför vill vi också ge dem det bästa. Som medarbetare på Memira Eyecenter får du förmåner som bland annat:


En företagskultur med stark gemenskap
Pension, sjukvårdsförsäkring, trygghets- och livförsäkring
6 veckor semester per år
Friskvårdsbidrag
Förmånsportal



Vill du vara en del i utvecklingen och hjälpa oss fortsätta nå fantastiska resultat? Vi ser fram emot att höra från dig!


Kontakt
I denna rekrytering samarbetar Memira med Aliby. Ansvarig rekryteringskonsult är Linnea Bolinder som du når på; linnea.bolinder@aliby.se alt 0737-310899.

Kontaktpersoner på detta företaget

Peder Bjursten
+46 73 944 54 60
Martin

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Memira
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 juni 2020
  • Ansök senast: 9 augusti 2020

Besöksadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
None

Postadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
Stockholm, 10124

Liknande jobb


QC support admin

QC support admin

20 december 2024

Technical Support till Micropower

Technical Support till Micropower

20 december 2024

20 december 2024