First Line Support till Midsona AB!

First Line Support till Midsona AB!

Arbetsbeskrivning

Du som vill arbeta i ett litet team av teknikfantaster och har en fenomenal servicekänsla, look no further. Det går bra för Midsona och tillväxttakten är snabb, därför behöver nu även deras IT-team utökas. I rollen kommer det finnas goda utvecklingsmöjligheter och ett ypperligt tillfälle att erhålla dig värdefull kunskap. Om du har ett stort IT-intresse och vill arbeta som first line support/supporttekniker är du varmt välkommen med din ansökan!

OM TJÄNSTEN
I dockan i Malmö, precis vid vattnet, hittar vi ett av Nordens ledande företag inom hälsa och välbefinnande. I lokaler med fönster som väggar är det ingen brist på D-vitamin under vinterhalvåret, men om du mot förmodan skulle behöva ett vitamintillskott är detta trots allt Midsonas hemmaplan.

Midsona har en centraliserad IS/IT funktion varav 9 personer sitter i Malmö. Midsona har idag bolag i Norden, Tyskland, Frankrike och Spanien och tjänsten innefattar resor några gånger om året. Med varje förvärv Midsona gör växer också IT-teamets ansvarsområde och projekt de är delaktiga i. Ni sitter jämte varandra i teamet och om du gillar teknik i alla dess former har du hamnat rätt, här är alltifrån datorspel, bilar och ny teknik stora intressen!

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som som firstline support /supporttekniker kommer du ha en varierad roll med stort ansvar för ditt område. Du kommer att ha ett nära samarbete med en annan tekniker och gemensamt ansvara för de ärenden som kommer in i service desken. Du kommer att prioritera och delegera ut ärendena utefter vilket typ av ärende det är. De ärenden som kräver mer specialistkunskap kommer att delegeras vidare.

Exempel på arbetsuppgifter:


* Ta emot ärenden på mail och telefon
* Beställa nya datorer
* Agera tekniker
* Skapa behörigheter och konton
* Delta i olika IT projekt


Framtidsutsikterna för IT-teamet är goda och med den tillväxtfart de har nu och räknar med framöver kan teamet komma att utökas ytterligare och då finnas också chanser för nya ansvarsområden för dig i denna roll.

VI SÖKER DIG SOM
- Har något års erfarenhet av att arbeta i service desk och ett stort intresse för IT och problemlösning
- Är obehindrad i svenska och engelska, i både tal och skrift då du dagligen kommunicerar med kollegor och kunder. Det är meriterande om du även kan franska, spanska eller tyska
- Det är meriterande om du arbetat i microsoftmiljö tidigare

Som person är du:


* Serviceinriktad
* Flexibel
* Ansvarstagande
* Har god samarbetsförmåga


Övrigt:


* Start: Omgående, men hänsyn till uppsägningstid
* Omfattning: Tillsvidare, men 6 månaders provanställning
* Placering: Malmö, Dockan – 10 min promenad ifrån Malmö Central


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Midsona AB

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 mars 2022
  • Ansök senast: 26 april 2022

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Service desk support

Service desk support

20 november 2024

Supporttekniker - 1st line

20 november 2024

20 november 2024