First Line support till Nordlo

First Line support till Nordlo

Arbetsbeskrivning

Nordlo letar nu efter dig som vill ta nästa steg i din karriär och utvecklas inom Helpdesk som First-Line support. Vill du bli en del av ett drivet team och utveckla dina kunskaper, samt lära dig massa nytt inom området så är detta en perfekt roll för dig.

Om tjänsten






Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Du kommer att svara på varierande ärenden från Nordlos kunder via telefon och mail som kan handla om tex:
• Fel i applikationer
• Installationer
• Uppdatering av program
• Göra backups på databaser
• Felsökning av nätverk
• Felsökning av ärenden kopplat till Microsoft Office 365

I rollen samarbetar du mycket med kollegor internt. Det kan exempelvis vara de tekniska säljarna, projektledare, din team-lead samt IT-konsulter som agerar en typ av 3rd line-support. Det råder ett prestigelöst klimat där fokuset hela tiden handlar om att få kunders IT-miljöer att fungera problemfritt.

Vem är du?
För att lyckas i rollen ser vi gärna att du har följande erfarenheter och kompetenser:

• Gymnasial utbildning, gärna inom IT alt högskoleutbildning
• Minst ett års erfarenhet inom HelpDesk/1st line
• Goda kunskaper inom Active Directory och Office 365
• Grundläggande kunskaper inom Microsoft Azure
• Grundläggande kunskaper inom nätverk/hosting
• Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift

Om verksamheten
För Nordlo är digitalisering ett mänskligt hantverk, där digitala lösningar förenklar och förbättrar människors arbetsliv. Tillsammans kan vi skapa hållbar tillväxt som gör att kundens organisation står väl rustad inför framtiden, med kraften att skapa ett bättre samhälle. Resa började egentligen redan under 80-talet som fem fristående bolag — svenska Office IT-Partner, Dicom, Zetup, Netcomp och norska IT total. Under åren har Nordlo hanterat olika branscher och problem, men alltid med människan i fokus. Det är närheten till kunderna som har varit nyckeln till framgång.

Nordlo har cirka 740 medarbetare på ett 40-tal orter i Sverige och Norge samt en omsättning på 1,4 miljarder SEK.



Start: Omgående/enligt överenskommelse
Plats: Centrala Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Urvalet kommer att ske löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista datum, så skicka in din ansökan redan idag. Har du några frågor är du varmt välkommen att höra av dig till Jennifer Nilsson på Poolia.

Kontaktpersoner på detta företaget

Rebecka Ekberg

Johanna di Sivo

Johan Rundqvist

Tobias Munoz

Maria Thunholm Reinhold

Robert Gadomski

Johan Rundqvist

Tobias Munoz

Anna Höggren

Maria Thunholm Reinhold

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia IT AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 september 2021
  • Ansök senast: 13 oktober 2021

Besöksadress

Box 207, Stockholm
None

Postadress

Box 207
Stockholm, 10124

Liknande jobb


26 november 2024

26 november 2024

IT-supporttekniker till Digital arbetsplats och IT-stödsenheten

IT-supporttekniker till Digital arbetsplats och IT-stödsenheten

26 november 2024