OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om vår kund
Signar du ett paket hos ditt paketombud eller får biljetten scannad i Göteborgs eller Stockholms kollektivtrafik har du sannolikt stött på en av Optidevs mobila lösningar. Med vår egen mjukvara i certifierad hårdvara ser Optidev till att fler än 15 000 mobila medarbetare runtom i Norden kan sköta sina jobb varje dag. Dessutom är vi enligt Great Place to Work en av Sveriges bästa arbetsplatser med en skön och öppen kultur som du får chans att uppleva när du söker.
Läs mer om oss på www.optidev.se.
Dina arbetsuppgifter
Optidev växer i hela Norden och behöver därför förstärka sin First line support med en medarbetare till huvudkontoret i Borås.
Som Firstline Support på Optidev jobbar du med att leverera förstklassig support till företagskunder som använder Optidevs egenutvecklade plattform TrueMobile.
Dina arbetsuppgifter innebär följande:
• Ge Optidevs kunder en personlig och kvalificerad support
• Felsökning och felavhjälpning av supportärenden på Optidevs TrueMobile applikationer
• Mottagning och registrering av supportärenden via telefon, e-post samt via Optidevs- ärendesystem
• Klassificering och tilldelning av ärenden till högre instans
• Administration av konton och behörigheter för Optidevs kunder
Din profil
Vi söker dig med ett tekniskt intresse och en känsla för att ge god och kompetent service till våra kunder. Det är mycket meriterande om du har erfarenhet från att arbetat i kundtjänst eller servicedesk med teknisk inriktning eller erfarenhet från ärendehantering. Råkar du också ha erfarenhet från transport- och logistiksektorn blir vi riktigt glada.
Då dina arbetsuppgifter kommer innebära felsökning i IT-system ser vi att du har en naturlig fallenhet för problemlösning. Erfarenhet inom mobila IT-lösningar samt SOTI MDM är ett stort plus. Vi ser gärna att du har kännedom kring ITIL Foundation. Du behöver kunna hantera svenska och engelska obehindrat i tal och skrift men talar du även andra nordiska språk är även det starkt meriterande.
Supporten är Optidev’s ansikte utåt därav är det viktigt att du är serviceinriktad, strukturerad och har en stark vilja att ge kunder bra och snabb service. Vi söker framför allt dig med den sanna viljan att hjälpa våra kunder och som är noggrann och strukturerad. Du kommer att arbeta i en stimulerande företagskultur, i en arbetsmiljö med hög kompetens och där teamkänsla och önskan om egen utveckling värderas högt. Vi har otroligt kul tillsammans och delar framgångar och ser våra motgångar som ett lärande.
Vi ser att du vågar ta ansvar utifrån din roll, men också att du vågar ta ett extra steg utanför givna ramar om det är för vårt bästa. För att du ska kunna göra det ser vi till att vi har högt i tak. I gengäld har du en hög grad av ansvarsförmåga och du kan leda dig själv. Att du vågar ta beslut innebär också att du är lösningsfokuserad, att du har driv och nyfikenhet att tänka i nya lösningar samt att du har förmåga att ta hjälp av andra för att hitta den bästa lösningen. Vi uppmuntrar dig till att våga prioritera, vara flexibel och ändra riktning vid behov. En Optidevare ska alltid kunna påverka sin egen vardag genom att bli lyssnad till, bekräftad, utvecklad och känna sig delaktig i det som sker på bolaget.
Vår arbetsplats är flexibel, några dagar hemma och några dagar på kontoret är vad vi ser framför oss (när det väl blir tillfälle).
Låter tjänsten intressant?
Välkommen med din ansökan via effektiv.se. Sista ansökningsdatum är 20210405 men intervjuer kommer att ske löpande. Vill du veta mer om tjänsten kontakta gärna victoria.oberg@effektiv.se eller jasmina@effektiv.se
Om oss
Effektiv är det personliga konsultföretaget inom rekrytering och bemanning. Vi vill att det skall vara enkelt för våra kunder och vår personal att arbeta med och hos oss. Därför är våra ledstjärnor Glada, Utforskande, Långsiktiga och Driftiga - ord som vi lever efter och som är receptet för att överträffa dina förväntningar.
För den här tjänsten förmedlar Effektiv kontakten och du kommer bli anställd direkt hos kundföretaget.