First Line Support till Simplify Göteborg!

First Line Support till Simplify Göteborg!

Arbetsbeskrivning

Har du ett brinnande intresse för service och teknik/IT? Vill du arbeta i en roll där service, kundbemötande och problemlösning är ditt största fokus? Brinner du för att hjälpa andra och vill ta steget in i ett familjärt team med stora möjligheter att utvecklas? Då kan detta vara en roll för just dig!

Simplify arbetar huvudsakligen med videokonferenslösningar, mötesrumsteknik och skrivarlösningar. Företaget sitter i moderna samt fräscha lokaler i Hovås där 30-talet anställda jobbar i syfte att skapa den absolut bästa lösningen till kunden. Simplifys affär växer i rekordfart och för att kunna erbjuda ännu bättre service söker vi för deras räkning en serviceinriktad First Line Support! 

Om tjänsten
I rollen som First Line Support arbetar du tillsammans i ett team med fyra härliga kollegor där ni pedagogiskt hjälper användare via telefon och/eller mail med IT-relaterade problem. 
I arbetsuppgifterna ingår bland annat:
Ärendehantering samt incident- och problemhantering av inkomna ärenden 
Ansvar för att felsöka ärenden och lösa dem, alternativt skicka dem vidare till rätt person eller avdelning 
Driva problemfrågor med kund och leverantör tills problemet är avhjälpt 
Dokumentation av ditt arbete efter rutiner på avdelningen 
Ansvar för inkommande förfrågningar från vår säljorganisation
Ansvar för orderhantering
Din profil
Vi söker dig som: Har gymnasie- eller yrkeshögskoleutbildning
Har god datorvana och grundläggande IT-kunskaper
Har tidigare erfarenhet av support, helpdesk, teknisk kundtjänst eller liknande
Har kunskap inom MS Windows operativa system och Apple OSX
Behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift

Som person är du lösningsorienterad, noggrann och har ett genuint intresse för teknik och IT. Du är mån om att ge god service och kan på ett pedagogiskt sätt supportera och vägleda kunder via telefon samt mejl. Vidare ser vi gärna att du tar egna initiativ och har viljan att göra det lilla extra.

Övrigt
Omfattning: Heltid, du jobbar till en början som konsult via oss på OnePartnerGroup med mycket goda möjligheter till direktanställning hos Simplify.
Start: Enligt överenskommelse
Arbetstider: Vardagar 8-17
Plats: Hovås

Vad händer efter min ansökan?
Innan sista ansökningsdag har passerat går vi igenom din ansökan för att se hur väl din profil matchar kraven för tjänsten. Ser vi dig som en av våra potentiella kandidater kommer vi kontakta dig för en intervju. Om du inte går vidare i processen blir du informerad om detta senast när vi har tillsatt tjänsten.
 
Vi intervjuar kandidater löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vänta därför inte med att söka! Vid frågor kontakta gärna rekryterare Rebecka Svensson via 0723774920 eller rebecka.svensson@onerpartnergroup.se.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Simplify Sverige AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 februari 2023
  • Ansök senast: 27 februari 2023

Postadress

Hedtångsvägen 18
Hovås, 43653

Liknande jobb


Support Engineer

18 november 2024

Service- och supporttekniker

18 november 2024