First Line support till spännande företag

Arbetsbeskrivning

Har du erfarenhet av HP service desk?Fokus ligger på lokala nätverk, serverplattformar, lösningar för datalagring och backup, IT-säkerhet samt nätverksdrift.Vår kund är fokuserad på att sänka kundens totala ägarkostnad för IT-infrastrukturen.Företaget har sedan starten 1988 mycket framgångsrikt genomfört ett stort antal komplexa utvecklings- och installationsprojekt, inklusive projektledning, utredning, upphandling, utbildning och support.Företaget sitter i fina lokaler i Kista. Arbetsbeskrivning: Du kommer att arbeta på företagets First line support och ta emot inkommande kundsamtal.De ärenden som du hanterar är allt från problem med skrivare, mobilt bredband och internet.Du registrerar ärenden i HP service desk och klassificerar dem efter olika SLA:er.Din uppgift är sedan att återkoppla status till kunden.Du arbetar i en teknisk support och kommer att ha kontakt med internationella kunder och prata med olika typer av personer som har vitt skilda IT kunskaper. Arbetets omfattning: Du kommer att arbeta som konsult via Brainpeople.Uppdraget startar omgående och pågår på heltid i 4-6 veckor.Du arbetar vanliga kontorstider. Kompetenskrav: Vi söker dig som har 1-2 års erfarenhet av arbete i en support.Du har erfarenhet av Microsoft server 2003/2008, Active Directory, exchange och klientoperativ.Goda kunskaper i Citrix ses också som meriterande.Eftersom du kommer att ha kontakt med kunder i Europa och Norden så behärskar du både svenska och engelska väl i tal och skrift.Har du även arbetat med support av bärbara datorer eller mobilt bredband så är det ett plus. Personliga egenskaper: Du är en teknikintresserad person med en hög servicekänsla.Det är viktig att du är lättsam och prestigelös - vet du inte vad du ska göra så frågar du.Du har nära till skratt och är engagerad i det du tar dig an. Det är av största vikt att du är en person som kan prata med olika typer av människor som framförallt har olika datamognad.Du vet vilken nivå du ska lägga dig på för att kunden ska förstå.Vidare så är du lösningsfokuserad och trevlig i ditt sätt att vara.Du motiveras av att kunna hjälpa kunder. Intresserad?Skicka in din ansökan genom att klicka på länken alternativt knappen nedan.Vi hjälper också våra kunder med rena rekryteringsuppdrag inom områden som IT, ekonomi, marknad, HR, försäljning, service och administration.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Brainpeople
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 5 november 2009
  • Ansök senast: 5 december 2009

Besöksadress

Industrigatan 4A
None

Postadress

None
STOCKHOLM, 11246

Liknande jobb


31 oktober 2024