OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu dig som har erfarenhet av att jobba i en ServiceDesk och hantera 1st & 2nd line ärenden till ett riktigt stabilt företag. Vår kund ser en ljusnande framtid framför sig och rustar nu upp teamet med en till kollega. Här får du en långsiktigt tjänst i ett härligt team som verkligen har trevligt på jobbet!
OM TJÄNSTEN
I den här rollen kommer du ingå i ett team av IT-supporttekniker på ett av Sveriges största byggföretag. Företagets ServiceDesk består av sex personer som löser allt från enkla 1st line ärenden till mer avancerade 2nd och 3rd line ärenden. Du kommer vara en del av framförallt 1st line men kan även hjälpa till i 2nd line och därför ser vi att du har tidigare erfarenhet av att jobba i en ServiceDesk tidigare.
Eftersom man är verksamma inom byggbranschen så är arbetstiderna för ServiceDesken 07:00-16:00 och man arbetar från kontoret i Solna fyra dagar i veckan. I teamet är det högt i tak man man trivs bra med att arbeta tillsammans.
Du erbjuds
- En långsiktig tjänst i ett stabilt företag där ambitionen är att du kommer bli anställd hos bolaget efter en tid som konsult
- Ett sprillans nytt kontor med fräscha lokaler då man precis ska byta adress
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* IT-support avseende: Infrastruktur, Klienter, Mobiler, Applikationer, Säkerhet, Arbetsplatser och Mötesrum/konferensrum
* Djupare första felsökning utifrån uppsatta rutiner men även genom eget/självständigt felsökande/informationssökande
* Identifiera arbetssätt som kan förbättras/effektiviseras och eskalera dessa till gruppchef eller Senior Supporttekniker för åtgärd
* Administrera och utföra beställningar, avrop och behörigheter ifrån verksamheten avseende: AD/MAPP , MIM, Telefoni, Affärssystem. Datorer, Mobiltelefoner och annan utrustning
VI SÖKER DIG SOM
* Har tidigare erfarenhet av att jobba i en ServiceDesk och har god kunskap i att lösa IT ärenden i en Microsoftmiljö. Du har erfarenhet av att jobba i Office365, Acticve Directory, Microsoft Identity Manager och Intune.
* Är bekväm med att hantera både mjuk- och hårdvarurelaterade ärenden.
* Är flytande på svenska och engelska i skrift och tal.
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Serviceinriktad
- Samarbetsorienterad
- Strukturerad
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231