First line support till statlig myndighet!

First line support till statlig myndighet!

Arbetsbeskrivning

Har du en god teknisk förståelse och vill ta nästa steg i karriären? Vi söker nu en First line support till en statlig myndighet i Karlskrona. Sök redan idag! Vi rekryterar löpande.

OM TJÄNSTEN
I rollen som First line support kommer få en varierad roll där arbetsuppgifterna innefattar felsökning samt ge vägledning genom olika former av kanaler såsom telefon, e post, fjärrsupportverktyg, Jitsi och intranät. Miljön består av Windows klienter samt kringutrustning såsom mobiltelefoni och videokonferensutrustning. Myndigheten består av 215 medarbetare, och rollen ställer höga krav på din serviceinriktade förmåga för att leverera fantastisk support till dina kollegor i organisationen! Din utgångspunkt kommer vara på kontoret i Karlskrona, men resor till Malmö kan även förekomma. Detta är en långsiktigt konsultlösning som löper under två års tid, med goda chanser till förlängning.

Du erbjuds
- En dynamisk roll där du får en unik chans att bidra till ett hållbart samhälle!
- En stöttande konsultchef som är mån om din utveckling

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Arbeta med ärendehantering och dokumentation av supportärenden.
* Registrera ärenden, felsöka problem, åtgärda ärenden, följa upp och återrapportera lösningar till användaren.
* Ge support och vägledning gällande beställningar, felanmälningar och handhavandefrågor


VI SÖKER DIG SOM


* Har minst sex sex månaders arbetslivserfarenhet inom first line/help desk
* Har goda kunskaper om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk, kommunikation samt informationssäkerhet
* Har en avslutad gymnaisal utbildning
* Har grundkunskaper i MS Office eller likvärdigt
* Har kunskaper om ärendehanteringssystem (exempelvis Nilex)
* Kan kommunicera obehindrat på svenska, i både tal och skrift


Det är meriterande om du har
- Har grundläggande kunskap om ITIL. Särskilt kompetens om Active Directory (AD) och ärendehanteringssystem.
- Erfarenhet av Windows 10, Windows server, Office, Nätverk och och Exchange

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Samarbetsinriktad
- Kommunikativ
- Serviceinriktad

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 december 2023
  • Ansök senast: 23 januari 2024

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


IT-supporttekniker till kontoret i Kungsbacka

IT-supporttekniker till kontoret i Kungsbacka

2 oktober 2024

IT assistent till grundskola

IT assistent till grundskola

2 oktober 2024

2 oktober 2024