First Line support till större myndighet i Stockholm!

Arbetsbeskrivning

Äntligen! Uppdrag för dig som vill jobba som First Line support hos en av Sveriges viktigaste myndigheter. Experis IT samarbetar med en av Sveriges viktigaste myndigheter, - myndigheten som upprätthåller lag och ordning i Sverige. IT-avdelningen är en större nationell avdelning, med kontor i centrala Stockholm.

Arbetsuppgifter på denna IT-avdelning

Du kommer arbeta med att supportera interna användare och ha arbetsuppgifter inom följande:

* Ansvara för att ta emot och registrera inkommande ärenden via telefon i myndighetens ärendehanteringssystem ARS (Remedy Action Request System)
* Ansvara för att kategorisera och prioritera ärenden
* Självständigt göra en första felsökning
* Självständigt jobba med workaround tillsammans med användare som ringer in på telefon.
* Ansvara för att, i den mån det är möjligt, lösa ärenden redan vid första kontakten.

underhåll och service samt teknisk support av hårdvara och programvara.

Skiftarbeta kan förekomma i denna tjänst!

Din bakgrund:

* Du har gymnasieutbildning med IT-inriktning, eller eftergymnasial utbildning med IT-inriktning.
* Du talar och skriver svenska mycket väl.
* Du har minst 1 års arbetslivserfarenhet av arbete inom IT-support, helpdesk eller liknande, där telefon har varit ditt arbetsredskap.
* Du har arbetat med felsökning av PC, kringutrustning och nätverkskommunikation, MS Outlook, Microsoft Windows Operativsystem, ärendehanteringssystem (AD eller ARS eller liknande).
* Det är meriterande om du har erfarenhet av ITIL.

Du serviceinriktad, teknikintresserad, social och tycker om att arbeta med människor och gillar att jobba med problemlösning och teknik.


Vad kan vi erbjuda?

På Experis IT är vi stolta över våra konsulter, och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig i din karriär. Vi arbetar tillsammans med din karriärplan, så att både du och din konsultchef har koll på just dina mål och vilka kompetenser som du vill utveckla.

Experis IT stödjer dig i din utveckling och bidrar med både studiematerial och kostnaden för certifiering.

Vi erbjuder dig:

* Fast anställning som IT-Konsult hos Experis IT
* Trygga kollektivavtal
* Semesterersättning
* Försäkring
* Fast lön
* Lön även när du är utan uppdrag

Experis är ett värderingsstyrt företag med våra konsulters karriär-mål i fokus, och med ett långsiktigt engagemang för att skapa en balans mellan arbetsliv och privatliv.

Kontaktperson

Har du frågor om uppdraget eller om rollen som konsult, är du välkommen att maila My Ambrén på

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Carina Berg

Sara Enebrink
708543043
Sandra Karlsson

Fredrik Wernqvist

AnnaKarin Bergqvist
070-3772063
Anna Edemyr

Camilla Rippe
031-61 72 67
Marie Gutke

Linda Holmberg

Kholod Hindi

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis
  • 2 platser
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Ej angivet
  • Heltid Contract
  • Publicerat: 24 november 2017

Besöksadress

Bredåkravägen 2
None

Postadress

37200
1081, 37200

Liknande jobb


28 november 2024

Teknisk support

Teknisk support

28 november 2024

28 november 2024

Dansktalande supporttekniker

Dansktalande supporttekniker

28 november 2024