First Line Support till Tekniska verken

First Line Support till Tekniska verken

Arbetsbeskrivning

Brinner du för att ge god service? Bidrar du med energi och arbetsglädje till ett team? Har du intresse, nyfikenhet och vilja att lära dig mer inom IT-området? Då kan du vara Tekniska verkens nya kollega till IT-supporten!
 
Om Tekniska verken
Som medarbetare på Tekniska verken är du en viktig del av vår vision - att bygga världens mest resurseffektiva region. För att lyckas måste vi våga tänka innovativt och utveckla nya, smartare lösningar. Totalt är vi cirka 900 anställda som trivs i en lättsam företagskultur med en arbetsvardag som präglas av våra värdeord; drivande, positiva och trovärdiga. Vi tycker att det är viktigt att vår arbetsplats speglar samhället och värdesätter därför en jämn könsfördelning och mångfald i rekryteringsprocessen.
 
Dina arbetsuppgifter
Tekniska verkens IT-avdelning utvecklar digitala lösningar inom hela koncernen, och IT-supporten finns till för att hjälpa medarbetarna internt med problemlösning och support. Som First Line Support kommer du att arbeta i ett mindre team, där du fungerar som bryggan mellan IT-avdelningen och den övriga verksamheten. Genom ett metodiskt arbetssätt undersöker och lyssnar du in användarnas problem och på ett pedagogiskt sätt förklarar och redogör för lösningen.

Konkret kommer du bland annat att arbeta med att:

Felsöka snabba ärenden som inkommer via telefon, e-post eller ärendesystem


Hjälpa användarna med lösenord, ge support i system och applikationer


Skicka vidare ärenden för djupare felsökning till Second Line Support


Hantera utlämningar av datorer, telefoner och kringutrustning till anställda


 
Din profil
Vi söker dig som har ett stort engagemang och ett professionellt bemötande. Du är en utåtriktad och social lagspelare som bidrar med mycket energi. En av dina främsta drivkrafter är att hjälpa andra och att ge professionell service och support. Du kommunicerar på ett lugnt, metodiskt och pedagogiskt sätt och levererar din arbetsinsats på en hög servicenivå. För att du ska trivas i denna roll är det viktigt att du är tekniskt intresserad samt att du är nyfiken på att sätta dig in i nya system och hitta lösningar. Då arbetsbelastningen stundtals kan vara hög ser vi gärna att du är stresstålig och kan behålla fokus och koncentration under längre perioder.

Krav:

Flytande svenska i tal och skrift


God datorvana och en god allmän förståelse för nätverk, databaser och program


Erfarenhet av IT-support/kundservice eller liknande arbete


Inga anmärkningar i belastningsregistret


Meriterande:

Utbildning inom IT-området


Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
 
Övrig information:
Arbetstid: 8 timmar per dag, förlagt mellan kl 07.00-17.00
Plats: Tekniska verkens huvudkontor, Brogatan 1, Linköping  
Start: Omgående, eller enligt överenskommelse

Du kommer att vara anställd som konsult hos oss på OnePartnerGroup under en inledande period på 6 månader. Därefter sker en övergång till anställning hos Tekniska verken om båda parter är nöjda.
För denna tjänst krävs en godkänd säkerhetsprövning. 

Vid frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta rekryteringskonsult Mikael Wetter på 0722 24 24 77 eller via e-post mikael.wetter@onepartnergroup.se. 

Observera att vi på grund av GDPR ej tar emot ansökningar via e-post.
Urval och intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan redan idag. 

Vi ser fram emot att få ta del av din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Pauline Pettersson

Pauline Pettersson

Piero Gatica

Sara Ernström

Sara Ernström

Fredrik Moberg

Jeanette Hjalmarsson
0729-745500
Eldin Ljutovac

Jeanette Hjalmarsson

Magnus Olausson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: OnePartnerGroup
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 november 2024
  • Ansök senast: 24 november 2024

Besöksadress

Österängsvägen 3, JÖNKÖPING
None

Postadress

Österängsvägen 3
JÖNKÖPING, 55463

Liknande jobb


Digital Workspace specialist/Lead

15 november 2024

15 november 2024