First Line Support till Trafikverket

First Line Support till Trafikverket

Arbetsbeskrivning

Är du personen vi söker som är i början av din karriär, med utbildning eller tidigare erfarenhet inom IT? Vill du få in en fot hos Sveriges största beställare av infrastruktur? Trafikverket växer och söker dig som är lösningsorienterad, serviceinriktad och som besitter god social kompetens. Känner du igen dig? Tveka inte på att söka redan idag!

OM TJÄNSTEN

Academic Work söker för Trafikverkets räkning nya kollegor till rollen som First line support. Du blir en del av IT-avdelningen med fokus på att stötta och hjälpa organisationen med enklare IT/telefoni-relaterade ärenden. Trafikverket utvecklar och förvaltar smart infrastruktur i samverkan med andra aktörer för att underlätta livet för befolkningen i hela Sverige. Trafikverket erbjuder en modern arbetsplats med spännande utmaningar där du gör nytta för hela samhället genom att skapa bästa möjliga förutsättningar för dina kollegor att fokusera på det dem gör bäst. Detta genom att du delar med dig av din kompetens inom IT och skapar en fungerande vardag för användarna.

Du erbjuds
- En varierande roll där du får arbeta med problemlösning och support av olika karaktär
- En modern arbetsplats med engagerade och erfarna kollegor
- Att varje dag få vara med och bidra till samhällets utveckling
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande. Rollen inrymmer arbetsuppgifter högt som lågt och din vardag kommer präglas av problemlösning samt flera kontaktytor med organisationens användare.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Vara första linjens support och vara mottagare av telefonsamtal
* Ta emot, registrera, kategorisera, eskalera och lösa IT/telefoni-relaterade ärenden
* Tillhandahålla servicestöd mot användare avseende hård- och mjukvara samt behörigheter


VI SÖKER DIG SOM
- Har minst 6 månaders arbetserfarenhet inom IT-support alternativt annan erfarenhet som bedöms likvärdigt inom kundservice och IT-support
- Har en uttagen utbildning från IT-gymnasium eller likvärdig utbildning
- Har dokumenterad IT-kunskap inom Microsoft Windows och Microsoft Office
- Har ett stort IT-intresse
- Har obehindrade kunskaper i svenska i såväl tal som skrift
I rekryteringsprocessen lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Framförallt har du ett stort intresse för att ge god service och agera problemlösare i både små samt mer komplexa ärenden. Du är lyhörd för din omgivning och har god social samt kommunikativ förmåga för att säkerställa att informationen når användaren på ett tydligt sätt.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 maj 2024
  • Ansök senast: 8 juni 2024

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


IT-Supporttekniker

IT-Supporttekniker

5 november 2024

Servicedesktekniker

Servicedesktekniker

5 november 2024

5 november 2024