First line support till Trafikverket i Göteborg

First line support till Trafikverket i Göteborg

Arbetsbeskrivning

Kort om tjänsten
Nu söker vi supporttekniker till Trafikverkets helpdesk i Göteborg. Som supporttekniker för användare på Trafikverket kommer du att arbeta bredare än i en traditionell supportteknikerroll

Om verksamheten
Du bli anställd av Dreamwork, men jobbar ute hos kund.
Detta är ett uppdrag på åtminstone 1 år, med möjlighet till förlängning.
Start 11 juli

Mer om tjänsten
rbetet avser första linjen support där du agerar första mottagningspunkt för Trafikverkets användare via telefonmottagning. I ditt arbete kommer du ta emot, registrera, kategorisera, prioritera, eskalera och lösa ärenden som kommer in till Trafikverkets användarstöd inom IT och telefoni. Du kommer även tillhandahålla användarstöd mot användare avseende hård- och mjukvara (inkl. mobila enheter) samt behörigheter. Uppgiften är att lösa så många ärenden som möjligt vid första kontakt, men vid behov lämnas tidskrävande och mer komplexa problem vidare till andra linjens support. Enheten arbetar med incidenter, felsökning, integrationer och skräddarsydda/egenutvecklade IT-lösningar. Vid störningar skall den normala driften av tjänster återställas så snabbt som möjligt, så att tillgänglighet och stöd upprätthålls enligt överenskomna servicenivåer och med så liten påverkan på verksamheten som möjligt.
Alla tekniker förväntas stå för ett trevligt, artigt och kunnigt bemötande då de representerar Trafikverkets ansikte utåt. Alla tar ansvar för sina arbetsuppgifter inom användarsupporten och arbetar utifrån överenskomna arbetssätt, rutiner och flöden för att uppnå överenskomna mål. Därtill är det viktigt med en trivsam arbetsmiljö, god kamratlighet att alla bidrar till delaktighet och förbättring genom att komma med förslag, dela med sig och säkerställa kunskap.

Din profil
För att vara aktuell för tjänsten ska du uppfylla följande formella krav:
- Gymnasieutbildning eller likvärdig utbildning
- 6 månaders erfarenhet inom yrkeskategorin, under de senaste 12 månaderna
- Erfarenhet av felsökningsmetodik och ärendehanteringssystem
- Erfarenhet av att ge support på Microsoft Windows och Microsoft Office
- Behärskar svenska och engelska i tal och skrift
- Eftersom detta är en säkerhetsklassad tjänst krävs svenskt medborgarskap
Vi söker dig som har goda kunskaper och intresse för IT, datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk, kommunikation samt informationssäkerhet. Du har även god problemlösningsförmåga, förståelse för kundkommunikation samt är serviceinriktad och en pålitlig lagspelare.

Ansökan
Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande.

Om Dreamwork
På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Kontaktpersoner på detta företaget

Jenny Persson
042-176608
Frida Ellingsen
0470-745554
Jenny Sini
046-460 23 02
Jenny Sini

Frida Ellingsen
0470-74 55 54
Mahlin Glyré

Måns Persson
0761-45 27 10
Mahlin Glyré
042 - 17 66 11
Patrik Staaf
042-176618
Annika Sjöberg
08-446 47 09

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Dreamwork Scandinavia AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 maj 2022
  • Ansök senast: 10 juni 2022

Besöksadress

Drottninggatan 1, Helsingborg
None

Postadress

Birger Jarlsgatan 10
Stockholm, 11434

Liknande jobb


27 november 2024

27 november 2024