First line support till Trafikverket i Göteborg

First line support till Trafikverket i Göteborg

Arbetsbeskrivning

Som konsult för Poolia kommer du arbeta som supporttekniker till Trafikverket. för användare på Trafikverket kommer du att arbeta betydligt bredare än i en traditionell supportteknikerroll. Supportteknikern arbetar med att ta emot, registrera, kategorisera och prioritera inkommande ärenden till Trafikverket användarstöd inom IT och telefoni.

Om tjänsten
Vi har som uppgift att lösa så många ärenden som möjligt vid första kontakt men vid behov lämnas tidskrävande och mer komplexa problem vidare till andra linjens support. Vi arbetar med incidenter, felsökning, integrationer och skräddarsydda/egenutvecklade it-lösningar.

Vi agerar första mottagningspunkt för Trafikverkets användare. Vid störningar skall vi så snabbt som möjligt återställa till normal drift av tjänster, så att tillgänglighet och stöd upprätthålls enligt överenskomna servicenivåer och med så liten påverkan på verksamheten som möjligt.


Vem är du?
Vi har följande förväntningar på alla tekniker:
• Att alla uppfyller våra Servicenivåer genom att uppnå överenskomna mål
• Att alla representerar Trafikverket som ansiktet utåt
• Alla står för ett trevligt, artigt och kunnig bemötande
• Att alla tar ansvar för alla våra arbetsuppgifter inom tjänsten Användarsupport IT
• Att alla arbetar utifrån överenskomna arbetssätt, rutiner och flöden
• Att alla bidrar till delaktighet och förbättring genom att komma med förslag, delar med sig och säkerställer kunskap.
• Att alla bidrar till en trivsam arbetsmiljö, med god kamratlighet.

Personliga egenskaper som är meriterande:
• God social kompetens och har hög servicekänsla gentemot användare.
• Driven och har ett seriöst intresse av IT och användarservice.
• Goda tekniska kunskaper inom IT.
• God analytisk förmåga, för att snabbt kunna identifiera fel och ge en lösning.
• Behärskar svenska och engelska i både tal och skrift.
• En lojal och pålitlig lagspelare.


Om verksamheten
Du kommer att vara anställd av Poolia som konsult. Som konsult erbjuds du möjlighet att ta certifikat och premieras om du lyckas. Det finns även möjlighet att delta på aktiviteter hos både kunden och Poolia. Vid din sida från Poolia har du mig, Julia Femenias Krohn, som gärna agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på ditt uppdrag. Du kommer också ha en teamleader och en teamchef vid din sida som stöttar dig i det dagliga. Det får inte heller glömmas att du är en del av ett team där ni hjälps åt för att gemensamt nå framgång! Jag vill att du ska må bra och trivas under tiden du är anställd på Poolia och kunden som du ska arbeta hos. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård. Friskvårdsbidrag är en given förmån!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Väst AB
  • 2 platser
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 september 2022
  • Ansök senast: 12 oktober 2022

Liknande jobb


26 november 2024

26 november 2024

IT-supporttekniker till Digital arbetsplats och IT-stödsenheten

IT-supporttekniker till Digital arbetsplats och IT-stödsenheten

26 november 2024

26 november 2024