First line support till utvecklande uppdrag

Arbetsbeskrivning

Vi på Perido är på jakt efter en First line support till vår kund som är ett väletablerat IT-tjänsteföretag med lokaler i centrala Stockholm. Kunden vill utöka sitt team med en engagerad, kunnig kollega med ett brinnande intresse för IT och teknik.

I den här rollen blir man en del av ett kunnigt, sammansvetsat och glatt gäng som arbetar för att supportera kunderna på bästa möjliga sätt. Du bidrar till detta genom att analysera, felsöka och supportera first line ärenden främst via telefon, mail och fjärrstyrningsverktyg. Vid några tillfällen varje månade arbetar du onsite då du får möjlighet att ytterligare utveckla din förmåga att lösa problem och ge service.

För att passa i denna roll tror vi att du är en social och serviceminded person som har någon erfarenhet av arbete i en servicedesk eller liknande supportfunktion tidigare. Detta för att det underlättar förståelsen och tillämpningen av verksamhetens IT-tjänster på ett bra och kvalitativt sätt. Du trivs i en varierad arbetsroll som präglas av såväl felsökning, problemlösning, administration och kundkontakt. Det är meriterande om du har certifieringar inom Windows 7 eller 8, Server 2008/2012 eller Mac.

Är det dig vi letar efter? Vi ser fram emot att läsa din ansökan!

Kravprofil

• Gymnasial utbildning
• Erfarenhet av arbete i servicedesk eller liknande supportfunktion
• Goda kunskaper i MS Office, AD, Windows
• Telefonvana
• Du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift, även på engelska

Meriterande

• Certifiering inom Windows eller Mac
• Kunskaper av nätverk, AD eller ServiceNow

Omfattning och tillträde

Heltid, tillsvidare. Tillträde omgående.

Ansökan

Ansökan görs via vår hemsida. Vid första kontakten med ansvarig rekryterare hos oss får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar.


Är du en teknikintresserad person på jakt efter ett roligt och utvecklande uppdrag? Tycker du om problemlösning och brinner för att ge god service? Skulle du vilja få möjlighet att prova på att jobba onsite? Vill du arbeta tillsammans med härliga kollegor i ett positivt klimat? Då ska du läsa vidare!

Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn, som vuxit stadigt sedan starten 2003. Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Detta inkluderar våra medarbetare, våra kunder och våra konsulter – något som syns i hög konsultnöjdhet i interna undersökningar år efter år. Vi består idag av 90 medarbetare internt och över 700 konsulter på uppdrag över hela landet. Våra uppdrag finns inom många olika branscher på allt ifrån storbanker, multinationella IT-bolag, världsledande telecomföretag, hälsoorganisationer, statliga myndigheter och mindre privata företag. För att måna om en trygg och säker arbetsmiljö är vi anslutna till kollektivavtal. Om du har någon akut fråga kan du mejla vår frågemejl, du får svar vardagar inom 24 timmar. Ange tjänstens referensnummer 15713LF i ämnesraden.

Kontakt
Frågor: fraga@perido.se
Hemsida: www.perido.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Perido AB STOCKHOLM
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 14 september 2017

Besöksadress

Katarinavägen 15
Stockholm

Postadress

Katarinav 15, 8 tr
STOCKHOLM, 11645

Liknande jobb


Junior Supporttekniker Sökes

Junior Supporttekniker Sökes

27 november 2024

27 november 2024

27 november 2024

27 november 2024