OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kontorsbemanning är ett företag som erbjuder uthyrning och rekrytering av personal inom ekonomi, administration, försäljning och IT. Vi hjälper företag att hitta flexibla rekryterings- och bemanningslösningar. Genom att vara en attraktiv arbetsgivare med nöjda medarbetare kan vi erbjuda våra kunder kompetent och motiverad personal. Vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kollektivavtal med Unionen.
För ett konsultuppdrag på initialt 9 månader (med genuint goda möjligheter till förlängning), söker vi nu fem first line support specialister till våran kund Västra Götalandsregionen i Mölndal. Till en början kommer man behöva arbeta på plats under onboarding processen men allt eftersom kommer det finnas möjlighet att jobba hemifrån till viss del. Man kommer ingå i ett stort team med god sammanhållning på 10 personer som man nu har för avsikt att utöka till 15 personer. Man kommer arbeta med både privata och offentliga vårdcentraler, sjukhus och andra samarbetspartners hos VGR.
Arbetsuppgifter:
* Ge support och service till VGR:s samarbetspartners
* Arbeta i ärendehanteringssystemet ServiceNow
* Ta emot, registrera och lösa ärenden via telefon med datorn till hjälp
* Fjärrstyra kunders datorer remotely för att lösa ärenden
* Felsökning
* Vidareförmedla ärenden för åtgärd internt
* Följa upp ärenden
* Diverse administrativa uppgifter kan förekomma
Kvalifikationer:
* Minst ett års erfarenhet av first line IT-support
* Det är meriterande om du har erfarenhet från olika ärendehanteringssystem, gärna ServiceNow
* Flytande Svenska och godtagbar engelska
* Körkort är inget krav
Vi söker dig som brinner för att hjälpa andra människor. Du arbetar systematiskt, noggrant och är van vid att arbeta utefter uppställda rutiner/processer. Du är duktig på att lösa problem, du är en god IT-användare i allmänhet, och du är en trevlig person som är lätt att ha att göra med. Slutligen är det bra om du är lite stresstålig och har tålamod.
VGR vill givetvis ha in rätt kandidater, men så länge vi hittar rätt personer för jobbet kan man börja väldigt omgående (som tidigast 1:a oktober).
Vi behandlar ansökningar löpande så skicka in din ansökan snarast!
Sökord: Helpdesk, Help Desk, Helpdesktekniker, Supporttekniker