OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vismakoncernen är den ledande leverantören av produkter och tjänster inom programvara, outsourcing, inköp, betalning, butiksdata, IT-projekt, anbud och upphandling. 7.440 anställda, varav drygt 1.500 i Sverige, förenklar och effektiviserar verksamhetsprocesser hos 400.000 kunder i både privat och offentlig sektor. 2015 uppgick nettoomsättningen till 8.338 miljoner norska kronor. Visma AS är moderbolag i koncernen, som ägs av KKR, HgCapital, Cinven och Vismaledningen.
Är du serviceminded och tycker om att ha daglig kontakt med kunder med fokus på problemlösning? Vill du jobba tillsammans med skickliga kollegor i ett företag som kännetecknas av tillväxt, engagemang och högt tempo? Då ska du höra av dig till oss på Visma Commerce.
Visma Commerce är ett dotterbolag inom Vismakoncernen och arbetar för att effektivisera upphandlings-, inköps- och anbudsprocessen och bidrar därmed till svensk välfärd och konkurrenskraft. Vi hjälper både köpare och säljare att göra bättre affärer och vårt erbjudande omfattar informationstjänster, kunskapstjänster, affärsmedia samt elektroniska inköps- och upphandlingssystem. Vi har kunder i alla storlekar och branscher och är ett företag med tydligt tillväxtfokus med 100 anställda och kontor i Stockholm, Linköping och Halmstad.
Om vår verksamhet
Kompetenscenter i Linköping är den verksamhet inom Visma Commerce som hanterar kundärenden som är kopplade till våra system inom upphandlings- och anbudsprocessen samt vår informationstjänst.
Om tjänsten
Som First Line supportmedarbetare har du fullt fokus på professionell kundservice genom att ge användarstöd för våra webbaserade information- och systemtjänster över telefon, webb och e-mail. Detta ställer höga krav på en god kommunikativ förmåga då du förmedlar hjälp till kund på både svenska och engelska i såväl tal som skrift. Du är lösningsorienterad och delar gärna med dig av dina erfarenheter och kunskaper till övriga i teamet som består av 12 personer.
Din bakgrund
Du är positiv, teamorienterad och har en passion för service. I rollen som First Line support är det viktigt att du är prestigelös, engagerad och ansvarstagande i ditt arbete. Du är flexibel och trivs med en varierad och händelserik arbetsdag.
Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet från serviceyrke och/eller teknisk support. Du har avslutat dina gymnasiestudier och har några års arbetslivserfarenhet. Du trivs med att lösa problem och har en god förmåga att prioritera bland dina uppgifter. Kunskap om upphandling och offentlig verksamhet är meriterande. Då vi har flera kunder från Norge, är det även meriterande om du behärskar norska.
Varför Visma?
På Visma får du möjligheten att arbeta i ett entreprenörsdrivet bolag, med kraften och utvecklingsmöjligheterna i en stark koncern. Hos oss trivs du som sätter resultat och affärsnytta före prestige och vill arbeta i ett lönsamt och växande bolag där din insats gör skillnad. Vi erbjuder dig möjlighet att växa och utvecklas med bolaget, samt en balans i tillvaron där du som medarbetare får utrymme att ta eget ansvar. Vi har ett öppet klimat med högt i tak och en bra blandning i ålder, kön och bakgrund.
Placering: Linköping
Tillträde: Omgående
Anställningsform: Tillsvidare.
Ansökan
Låter detta intressant? Skicka då in din ansökan så snart som möjligt, dock senast 2016-11-04. Intervjuer sker löpande under processens gång.
Se www.visma.se/commerce för mer information om Visma Commerce.
Kontaktpersoner på detta företaget
Visma Commerce
Fredrik Fernberg
Annelie Sunnermalm
+46 072-1649645
Jannice Holmlund
+46 (0)730 59 44 22
Fredrik Kristiansson
010-141 31 47
Åsa Fredriksson
+46 0)725 11 63 59
Maria Hedqvist
Annelie Sunnermalm
+46 072-1649645
Annelie Winnerfeldt
+46 0101413300
Jinn Tonéri
+46 10 141 33 39