First Line Supporttekniker | Östersund | Experis

First Line Supporttekniker | Östersund | Experis

Arbetsbeskrivning

Brinner du för IT och vill fortsätta utvecklas inom området? Bli en del av vårt härliga team på Experis! Vi på Experis IT söker en First Line Supporttekniker till ett stort företag i Östersund. Ta chansen att kliva in i IT-världen och skaffa ovärderlig arbetslivserfarenhet inför framtiden! Välkommen med din ansökan!

Arbetsbeskrivning
I rollen som servicedeskmedarbetare på First-line support ansvarar du för att ge teknisk support till de interna medarbetarna. Du är många gånger användarnas första kontakt med IT. Din främsta uppgift är att leverera bästa tänkbara service gällande support och felavhjälpning vid tekniska problem. Du ges en grundlig introduktion och samarbetar nära dina kollegor. Kunden arbetar med shift left och jobbar kontinuerligt med kompetensöverföring.

Vanligt förekommande arbetsuppgifter:

* Underhåll, felsökning och installation, främst i Windowsmiljö
* Felsökning av såväl hårdvara som mjukvara
* Ta emot samt registrera ärenden i företagets ärendehanteringssystem
* Närservice (en av tjänsterna)

Vem är du?
Du har ett genuint intresse för teknik och att vilja ge support. Som person är du ansvarstagande och driven med ett professionellt agerande. Du ska vara en person som tycker om att vara behjälplig och som vill ge kunden en bra kundupplevelse. Vidare ser vi att du på ett pedagogiskt sätt kan supporta och vägleda kunderna via både telefon, mail och andra medier. Du är en stabil och trygg person som har en hög kommunikativ förmåga, för att konstruktivt kunna föra en dialog med kund och dina kollegor. Det är även meriterande om du tidigare arbetat mot kunder eller med service exempelvis inom handel med inriktning mot support eller teknik.
Du är engagerad, entusiastisk, glad, kan arbeta i grupp och individuellt samt mycket serviceinriktad.

För att lyckas i rollen ser vi gärna att du har:

* Goda datorkunskaper och ett intresse för IT
* Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift
* Gymnasial utbildning inom IT/Teknik (meriterande)
* Erfarenhet av teknisk support/servicedesk, kundtjänst (meriterande)
* God social kompetens

Om Experis
Experis är ett ledande konsultbolag inom IT/Tech i Sverige och del av den globala koncernen ManpowerGroup. Som konsult hos Experis får du chansen att avancera snabbt. Vi hjälper dig att ta nästa karriärsteg inom IT utifrån dina unika talanger. Tillsammans lägger du och din konsultchef upp en plan som möter dina karriärmål. Hos oss har du en trygg anställning och kan se fram emot både spännande arbetsuppgifter och ett nätverk av trevliga och kompetenta kollegor.

Som anställd på Experis har du tillgång till kompetensutveckling till exempel via plattformen Experis Career Accelerator där du har möjlighet att utbilda och certifiera dig inom många områden, exempelvis Cloud och Cyber security.

Experis har ett långsiktigt hållbarhetsarbete (Working to change the world - ESG strategy) med målsättningen att bidra till att lösa kompetensbristen av bland annat IT-resurser.

Ansökan
Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV. Urval sker löpande så ansök redan idag! Vi tar inte emot ansökningar via mejl, men om du har frågor om våra uppdrag eller om rollen som konsult är du välkommen att kontakta konsultchef Antra Volujevica på antra.volujevica@se.experis.com

Kontaktpersoner på detta företaget

Carina Berg

Sara Enebrink
708543043
Sandra Karlsson

Fredrik Wernqvist

AnnaKarin Bergqvist
070-3772063
Anna Edemyr

Camilla Rippe
031-61 72 67
Marie Gutke

Linda Holmberg

Kholod Hindi

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 december 2022
  • Ansök senast: 9 januari 2023

Besöksadress

Bredåkravägen 2
None

Postadress

37200
1081, 37200

Liknande jobb


31 oktober 2024