First line supporttekniker till  Academedia

First line supporttekniker till Academedia

Arbetsbeskrivning

Supporttekniker till Academedia

Positiva och utåtriktade supporttekniker sökes för spännande och utmanande tjänst i Stockholms city.

Om företaget

Academedia tillhör norra Europas största utbildningsföretag med verksamheter i Sverige, Norge och Tyskland. Inom AcadeMedia arbetar idag närmre 16 900 medarbetare fördelat på drygt 660 förskolor, grundskolor, gymnasieskolor och vuxenutbildningar. AcadeMedia finns med placering över hela Sverige med verksamhet inom hela utbildningskedjan med allt från förskola till vuxenutbildning. Företaget omsätter ungefär 11 miljarder kr per år.

Academedia IT

Rollen ingår i AcadeMedia IT som idag består av ca 45 medarbetare där IT-servicedesk ingår och där denna tjänst är tillgänglig. Du kommer sitta i nya fina lokaler centralt i Stockholms City. Ett spännande företag som erbjuder dig en trygg anställning med stora utvecklingsmöjlighet för rätt person.

Dina arbetsuppgifter

Vi söker dig som brinner för support och som älskar problemlösning. Du kommer ingå i ett drivet och ungt team med ett tiotal kollegor där ni tillsammans levererar support i första hand via telefon och mail/remote men även onsite förekommer. De ärenden som kommer in är av varierande karaktär och du kommer att arbeta med felsökning och problemlösning samt eskalera vissa ärenden vidare i organisationen. Du kommer att registrera inkommande ärenden i ett ärendehanteringssystem, supportera Officeapplikationer, Outlook, nätverksrelaterade problem, TCP/IP samt administrera behörigheter och rättigheter i Active Directory främst inom Microsoftmiljö. Företaget använder sig också av en Google Classroom.

Din profil

Vi söker dig som har ca 1-2 års erfarenhet att arbeta som supporttekniker eller motsvarande roll i en Microsoftbaserad miljö. Har du en utbildningsbakgrund inom IT är det ett stort plus. Vi tror att du är en utåtriktad person och som kliven in på jobbet med ett stort leende på läpparna! Du är kommunikativ i ditt sätt och trivs med att hjälpa andra människor. Du är en serviceinriktad problemlösare som brinner för IT. Tjänsten är på heltid med start så snart som möjligt.

Välkommen med din ansökan!





Har du några funderingar kring tjänsten?

Kontakta Talent Acquisition Manager

Christoffer Sjöström, 073 522 70 81, christoffer.sjostrom@totalresurs.se

Om Total Resurs

Total Resurs är en nytänkande leverantör av konsult- och rekryteringstjänster inom IT, där vi med kundfokus omger oss av kompetenta och erfarna kollegor. Total Resurs ingår i Total-koncernen som grundades 2011 med säte i Stockholm. Vi är idag ca 35 medarbetare, varav 28 konsulter. Vi har sedan start fokuserat på att omge oss av de mest kompetenta personerna inom deras område. Vi vill vara våra medarbetares och kunders självklara val när det kommer till IT-tjänster och rekryteringar inom IT. Bakom Total Resurs står erfarna entreprenörer och några av marknadens främsta konsulter och medarbetare. Många av oss har mer än 25-års erfarenhet av IT-branschen och rekrytering. Total Resurs föddes ur idén att vara det bästa företaget för kunder, medarbetare och samarbetspartners inom sin bransch.

Nyckelord: IT, tekniker, IT-tekniker, it - tekniker, support, supporttekniker, helpdesk, help desk, 1st line, first line, service desk, service desk, second line, 2nd line, onsite, onsitetekniker, onsite-tekniker, konsult, Consultant, data, IT technician, Stockholm

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Olin Hall

Cecilia Wiborg
073-5227084
Linda Olin Hall

Hanna Malmenbratt
0735227082
Linda Olin Hall
073 522 70 83
Hanna Malmenbratt
073-5227082
Malin Åkesson

Marie Jensen
073 522 70 84
Sanna Åhström

Marie Jensen

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Total Resurs AB
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 april 2020
  • Ansök senast: 31 maj 2020

Besöksadress

Gustav III:s Boulevard 46, 8tr, Solna
None

Postadress

Gustav III:s Boulevard 46, 8tr
Solna, 16973

Liknande jobb


Teknisk support

Teknisk support

28 november 2024

28 november 2024

Dansktalande supporttekniker

Dansktalande supporttekniker

28 november 2024

28 november 2024