OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Din nya tjänst
Thalamus söker nu en stjärna till rollen som first line tekniker till vår kund. I rollen kommer du att ge teknisk support över mejl och telefon, hjälpa kollegor som har problem med sina datorer eller system, samt administrera konton och ge behörigheter till olika system. Du kommer även lösa olika typer av tekniska ärenden över telefon, registrera ärenden i ärendehanteringssystem samt skicka ärenden vidare till andra eller tredje linjens support.
Uppdraget är på heltid och kommer genomföras hos kund på plats i Stockholm, finns möjlighet till visst distansarbete efter tillåtelse från kunden. Arbetstiderna är måndag - fredag; 8-17.
Du erbjuds
En stimulerande och utvecklande arbetsplats i ett stort, viktigt företag.
En roll i ett växande företag med bra utvecklingsmöjligheter
Arbeta i ett team med härliga kollegor
Bra arbetsförhållanden
Din profil
Krav för tjänsten
Flytande i svenska och engelska i tal och skrift
Minst 2 år arbetslivserfarenhet som exempelvis supporttekniker
Du som person
I denna roll ser vi att du som person är flexibel, social och serviceinriktad eftersom du som teknisk support kommer ha mycket kontakt med människor. Du behöver tycka om att anta nya utmaningar och lösningsorienterad för att hitta lösningar till användarnas problem. Det finns ett genuint intresse för teknik hos dig och du gillar att lära sig nya saker inom området.
Övrig information
Säkerhetsprövning kan komma att behövas vid anställning.
Start, efter säkerhetsprövningen är genomförd.
Ett plus
Utbildad inom IT
Ärendehanteringssystem
Windowsklienter (7 och 10)
Microsoft Office
Skrivare
Active directory
Remote styrning
Arbetat enligt ITIL
Du som person
Som person är du flexibel, social och serviceinriktad. Då du som supporttekniker har mycket kontakt med människor. Flexibel är viktig då du ska vara lösningsorienterad och hitta lösningar på användarnas problem. Har du dessutom ett IT intresse och gillar att lära dig så har du de viktigaste delarna för att trivas på jobbet.
Din ansökan
Alla våra ansökningar sker via vår hemsida och intervjuer sköts löpande.
Din nya arbetsgivare
Thalamus är ett stadigt växande IT-konsultbolag som erbjuder kvalificerade IT-konsulter inom supporttekniker, onsite & drift. Vi är ett familjärt bolag som ligger ute i Alvik strand och vår huvudsakliga fokus ligger på konsultverksamhet i Stockholms län.
Vi erbjuder månadslön, certifierings- och utvecklingsmöjligheter, där du blir fast anställd på Thalamus som IT-konsult. Våra uppdrag sträcker sig ofta under långa perioder och vid avslutade uppdrag hjälper vi dig vidare i din fortsatta utveckling. Då det är viktigt med trygghet och att vi ska få ett långt samarbete tillsammans.
På Thalamus är gemenskap en viktig del, vilket gör att vi ordnar AW:s samt sommarfest och julbord. Så att alla konsulter kan dela erfarenheter och glädje.
Om vi skulle beskriva oss själva skulle det vara att vi är ett glatt, kunskapsdrivet gäng vars arbete kännetecknas av kvalitet, nytänkande och personligt engagemang. Hoppas du vill bli en av oss!
Keywords: first line, firstline, 1st line, ITsupport, IT-support, teknisk support, helpdesk, ittekniker, itteknisk support it-teknisk support, help desk.