First- och second line support

First- och second line support

Arbetsbeskrivning

Vi på Tavana satsar stort på kompetens inom IT-support, infrastruktur och drift. Har du arbetat några år i en servicedesk/first line support och känner dig redo för nästa steg eller har du kanske något års erfarenhet från en 2nd line support? Läs vidare 👇️

VI ERBJUDER DIG

- En chans att utvecklas inom IT 💻️

- En engagerad konsultchef, som stöttar dig i din karriär👨‍💼

- En familjär miljö och gemensamma aktiviteter med dina Tavana-kollegor 👨‍👩‍👧‍👦

ARBETSUPPGIFTER 👩‍💻

Som konsult i en second line support arbetar du brett inom IT och användarstöd samt mer specifikt mot ramverk och verktyg, exempelvis Windows 10, Office 365, nätverksteknologier och ärendehanteringssystem. I rollen är du ansvarig för att lösa de problem som servicedesk / first line support behöver eskalera. I vissa uppdrag kan även onsite-support förekomma. Du kommer också administrera behörigheter och rättigheter i Active Directory, vilket är en betydande erfarenhet från din sida. De flesta uppdragen innebär att du hjälper någon av våra kunder med IT-support på klientsidan och supporterar internt anställda.

VI SÖKER DIG SOM

- Har ett genuint IT-intresse

- Har minst 1 års erfarenhet från en servicedesk/first line support

- Motiveras av att felsöka på ett djupare plan och drivs av att hitta den bästa tekniska lösningen

- Trivs i att bemöta människor och ge stöttning på ett pedagogiskt sätt

- Har obehindrade språkkunskaper i både svenska och engelska 💬✍️

Vi ser gärna erfarenhet av

- Active Directory

- Windows 7 & 10

- Office 365/Azure/AWS

- Sharepoint

- Windows Remote Desktop

- Citrix

- ServiceNow

- SCCM

- Arbete i ärendehanteringssystem samt god kunskap om nätverksfelsökning

- Arbete i SQL och att du scriptat i Powershell

Dina personliga egenskaper väger tungt, där vi ser att du har en prestigelös attityd och ställer upp för dina kollegor. Att bidra till en bra stämning på arbetsplatsen är väsentligt för dig och du tar snabbt till dig ny information samt är initiativtagande när det behövs. Vidare tror vi att du är nyfiken, vill alltid utöka dina kompetenser och utvecklas. 🌟

INFORMATION

Plats: Stockholm
Start: Löpande beroende på uppdrag
Befattning: Heltid 100%
Lön: Enligt överenskommelse

LÅTER DET INTRESSANT?

Yay! 🤗 Då välkomnar vi dig att ansöka till oss med eller utan CV.

Har du frågor gällande tjänsten, vilka Tavana är eller konsultrollen så är du välkommen att skicka mail till info@tavana.se. Vänligen notera att vi inte tar emot ansökningar via mejl.

Vi ser fram emot din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Tavana IT
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 september 2023
  • Ansök senast: 23 februari 2024

Liknande jobb


24 december 2024

23 december 2024

IT-supporttekniker till myndighet i Stockholm

IT-supporttekniker till myndighet i Stockholm

23 december 2024

23 december 2024