Firstline IT-support till Ledarna Stockholm

Firstline IT-support till Ledarna Stockholm

Arbetsbeskrivning

Är du serviceiorienterad och vill jobba brett inom IT-support? Sök rollen som Firstine IT-support till Ledarna i Stockholm

Har du arbetat med service, support och IT tidigare? Motiveras du av att hjälpa människor och tycker om problemlösning? Då kan detta uppdrag vara ett avstamp till fortsatt vidareutveckling inom IT-support för dig. Välkommen med din ansökan!

VAD KAN VI ERBJUDA DIG?

Vi erbjuder dig ett arbete där kommunikation och IT kommer att stå i fokus. Du blir en del av ett team som jobbar  inom firstline support där du hjälper och stöttar Ledarnas medarbetare i IT - och systemrelaterade frågor. Här får du en flexibel roll som varierar utefter behov och projekt, på Sverigens enda fackförbund för chefer. Vi erbjuder dig möjligheten att utveckla din kompetens inom IT och system på bred front. 

Som konsult via TNG arbetar du tryggt med kollektivavtal, försäkringar och självklart friskvårdsbidrag.

DINA FRAMTIDA ARBETSUPPGIFTER

Som firstline IT-support kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter vara att:

 

• Hantera/bevaka ärenden i ärendehanteringssystemet Zendesk.
• Ge kollegor support inom IT-ärenden per mail och telefon.
• Skapa och hantera nya konton, lösenord etc. i AD och Salesforce.
• Installera ny hårdvara samt mjukvara för PC och telefoner.
• Självständigt felsöka och reparera tekniska problem

 

ROLLEN INNEBÄR OCKSÅ

Du tillhör ett mindre IT-support team i Stockholm och rapporterar till IT-chefen. Uppdraget är på 6 mån med start den 1:a augusti 2021 med stora möjligheter till förlängning och/eller överrekrytering för rätt person. Ledarna sitter i trevliga lokaler i centrala Stockholm. 

VEM ÄR DU?

För att lyckas och trivas i rollen som IT-support tror vi att du har:

• Tidigare utbildning inom IT eller närliggande område
• Grundläggande kunskap inom Active Directory, Microsoft Azure och Microsoft Teams.
• Grundläggande kunskap inom Microsoft 365
• Något eller ett par års erfarenhet av IT-support i en liknande roll.
• Är flytande i svenska i både tal och skrift då du supporterar medarbetare både via telefon och mail. 
• Ett stort IT-intresse och är tekniskt intresserad och praktiskt lagd

Som person är du hjälpsam och kommunikativ till din natur. Du gillar ordning och reda samt drivs av att hitta lösningar på problem, högt som lågt. Du är företagsam som person och tar gärna tillfället i akt till att lära dig mer så väl som att bidra till effektivare arbetsprocesser och sammanhållningen i teamet. 

INTRESSERAD?
I den här rekryteringen har vi valt att samarbeta med TNG IT Digital som sköter hela rekryteringsprocessen på ett fördomsfritt och kompetensbaserat sätt. Är du intresserad av tjänsten, ansök snarast! Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Vänligen sök via vårt ansökningsformulär då vi inte tar emot ansökningar via email. Du söker enkelt med ditt CV eller LinkedIn-profil, och alltid utan personligt brev. Motivera istället kort i ansökningsformuläret varför du söker jobbet. Du kan sedan följa din ansökan live via hemsidan. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Scheef
08-410 690 50
Sinisa Strbac

Jonas Olsson
08-410 639 22
Jennie Mannesten
08-21 92 05
Dana Jennerström
08-410 639 23
Dana Jennerström

Marcus Eriksson

Maria Tedsjö
0709-76 48 95
Malin Löwdahl
08-410 639 29
Pär Johansson
070-350 03 07

Sammanfattning

  • Arbetsplats: TNG Group AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 juni 2021
  • Ansök senast: 1 juli 2021

Besöksadress

Korsgatan 3, Göteborg
None

Postadress

Västra Järnvägsgatan 15
Stockholm, 10132

Liknande jobb


Teknisk support

Teknisk support

28 november 2024

28 november 2024

Dansktalande supporttekniker

Dansktalande supporttekniker

28 november 2024

28 november 2024