FirstLine Support Helpdesk Stockholm - större IT-företag

Arbetsbeskrivning

Är du redo för nästa steg inom FirstLine? Vill du jobba med FirstLine på dagtid i centrala Stockholm med uppdrag hos ett större internationellt mjukvaruföretag ? Experis IT har uppdraget och erbjuder en trygg anställning som konsult hos oss på Experis IT.

Din bakgrund för arbete som Support Tekniker inom Helpdesk och FirstLine

* Utbildning inom IT, gärna KY eller annan praktisk utbildning.
* Stort tekniskt intresse, och minst ett års erfarenhet av arbete som IT-tekniker , FirstLine
* Serviceinriktad och social - du gillar att jobba med människor
* Problemlösande och ihärdig - du ger inte upp utan hittar och löser felet!
* Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift.



Arbetsuppgifter på jobb som Support Tekniker inom Helpdesk och FirstLine

* Ansvara för att den dagliga driften fungerar och ge användarstöd i IT-frågor.
* Ansvara för avancerad felsökning och avgöra hur felet åtgärdas bäst.
* Utföra installationer av datorer och programvara, göra felsökning, underhåll och service samt teknisk support av hårdvara och programvara.
* Ansvara för datakommunikation, drift och datasäkerhet i nätverksmiljöer.
* Testa nya produkter och informera användarna om nyheter.
* Administrera standardsystem, t.ex mail och kalender
* Administrera backup-storage och applikationsservrar



Experis IT

Vi arbetar tillsammans med din karriärplan, så att både du och din konsultchef har koll på för just dina mål och vilka kompetenser som du vill utveckla.

På Experis IT är vi stolta över våra konsulter, och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Experis är ett värderingsstyrt företag med våra konsulters karriär-mål i fokus, och med ett långsiktigt engagemang för att skapa en balans mellan arbetsliv och privatliv.

Experis IT stödjer dig i din utveckling och bidrar med både studiematerial och kostnaden för certifiering.

Vi erbjuder dig:

* Trygga kollektivavtal
* Semesterersättning
* Pensionsavsättning
* Försäkring
* Fast lön
* Lön även när du är utan uppdrag



Hur du ansöker till oss

Har du frågor om uppdraget eller om rollen som konsult, är du välkommen att maila Anna Aurell-Sundvall på

Sökord: support-tekniker, helpdesk, it support, technical support, desktop support, support engineer, system administrator, service desk,

Kontaktpersoner på detta företaget

Sophie Dalebjer

Stina Johansson

Anna Aurell-Sundvall
08 - 736 29 66

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis IT AB
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Ej angivet
  • Heltid Permanent
  • Publicerat: 3 april 2017

Besöksadress

Studentgatan 4, Malmö
None

Postadress

20123
1280, 20123

Liknande jobb


23 november 2024

22 november 2024

22 november 2024