Firstline Support/ IT-Support

Arbetsbeskrivning

Lernia söker för kunds räkning Firstline/ IT - support.

VÄLKOMMEN TILL REKRYTERINGSTRÄFF!
När: Tisdag den 4 april kl.10.00 - 12.00 (=drop in för sökande)
Plats: Arbetsförmedlingen Stockholm City, Tunnelgatan 3, Stockholm,
T-bana: Hötorget.

Arbetsuppgifter:
I rollen som Firstline support arbetar du med IT-support mot myndighetens medarbetare. Du ingår i ett team om 12 medarbetare som gemensamt ansvarar för den interna supporten. I rollen som Firstline support har du bland annat följande arbetsuppgifter:
. Svara på och lösa inkomna ärenden
. Registrera och administrera ärenden i ärendehanteringssystem
. Tillhandahålla servicestöd mot användare avseende hård- och mjukvara.
. Administrera IT-miljöer, så som användarkonton, behörigheter och utskriftsköer.
. Instruera användare i hur de ska arbeta med olika program.
. Ge telefonrådgivning.

Din bakgrund:
För att lyckas i rollen söker vi dig som har IT-utbildning på gymnasienivå eller likvärdig nivå. Tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, från praktikperiod eller arbetslivserfarenhet. Svenska, i tal och i skrift. Det är meriterande om du har goda kunskaper inom kringutrustning, operativsystem, nätverk, kommunikation och informationssäkerhet.
Kunskaper inom MS Office och ärendehanteringssystem (exempelvis ServiceNow, Sm9 eller Easit BPS).

Personliga egenskaper:
För att lyckas i rollen som Firstline support söker vi dig som är en serviceinriktad och prestigelös person som trivs i en roll där du får hjälpa andra. Du är en pålitlig och flexibel lagspelare. Vi ser gärna att du trivs med att arbeta med telefonen som arbetsverktyg och att du har god kommunikativ förmåga.

Låter det här som du? Då ska du få träffa oss på Lernia
hos Af City, Tunnelgatan 3, den 4 April, kl 10.00 - 12.00. VÄLKOMMEN !

Lernia är vägen framåt
Lernia är en av Sveriges ledande kompetenspartners inom utbildning, bemanning och omställning. Vi utvecklar människor, företag och organisationer med rätt kompetenslösningar i arbetslivets och arbetsmarknadens alla skeden. Vi bidrar till en bättre matchning på arbetsmarknaden och ser till att fler människor kommer i egenförsörjning och att fler företag och organisationer kan stärka sin konkurrenskraft.

Kontaktpersoner på detta företaget

Helena Matthews
0722 54 69 65
Patrik Andersson
072-254 66 76
Jonas Ahlberg
070-161 25 83
Magnus Franzén
0722-54 11 16
Johanna Josefsson

Ann-Christin Hansson
0722541312
Jennie Strömqvist
0722-54 13 30
Mia Nordlund
070-320 99 83
Mia Nordlund
070-3209983
Jörgen Persson
0722-541811

Sammanfattning

Besöksadress

Sergels Torg 12, Plan 11, Stockholm
None

Postadress

Sergels Torg 12, Plan 11
Stockholm, 11191

Liknande jobb


QC support admin

QC support admin

20 december 2024

Technical Support till Micropower

Technical Support till Micropower

20 december 2024

20 december 2024