OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
MTR är en av världens främsta operatörer för järnvägsbunden trafik och har sin bas i Hongkong. I Sverige är vi över 6200 kollegor som driver tunnelbanan och pendeltågen i Stockholm, snabbtåget MTRX mellan Göteborg och Stockholm, fordonsunderhållsbolaget MTR Tech och MTR Facility Management, samt även Mälartåg. Vårt uppdrag är att underlätta människors vardag och länka samman och utveckla hållbara samhällen.
För mer information om MTR besök www.mtrnordic.se.
Våra kunder inom Facility Management är såväl resenärer, Trafikförvaltningen och MTRs olika bolag. Vårt uppdrag är att tillhandahålla tjänster som gör MTR-koncernen mer leveranssäker samt vara ett konkurrenskraftigt alternativ på marknaden för förvaltning och service. Vår strategi för fortsatt utveckling bygger på ökad effektivitet och konsolidering men även affärsutveckling där vi ser stor potential till extern försäljning av våra tjänster.
ARBETSUPPGIFTER
Som Firstline-Operatör är ditt huvudsakliga uppdrag att på ett säkert och effektivt sätt hantera och kvalitetssäkra ärenden och felanmälningar som inkommer till Firstline-support. Du ansvarar för att på ett professionellt sätt och med förstklassig service hantera kontakten med firstline-kunder och samarbetspartners. Du arbetar självständigt med ärenden men samarbetar med och stöttar kollegor vid behov.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Ge support och service
• Arbeta i olika ärendehanteringssystem
• Ta emot, registrera och lösa ärenden via telefon, mail eller on-site.
• Vidareförmedla ärenden för åtgärd internt
• Följa upp ärenden
• Konfigurera mobiler, dator, surfplattor mm.
• Hantera inkommande beställningar och utlämningar
• Analysera och tolka rapporter
• Bidra till att utveckla och förbättra avdelningens rutiner och manualer.
KVALIFIKATIONER
Arbetet på firstline-support ställer höga krav på att kunna arbeta strukturerat i många parallella processer samtidigt som du ger utmärkt service. Vi söker därför dig som har flera års erfarenhet av att arbeta med service i miljöer där det händer mycket. Du har god datorvana.
Du är en person som gillar att hjälpa andra och är serviceinriktad. Du har lätt för att sätta dig in i nya uppgifter och har en god problemlösningsförmåga. Då arbetet innebär att hantera många parallella processer och ibland under mycket hög belastning krävs det att du har god stresstålighet. Arbetet ställer höga krav på kommunikativ förmåga, vi ser därför att du har en mycket god förmåga att kommunicera på svenska och engelska, både i tal och skrift.
Vidare har du
• Gymnasiekompetens eller motsvarande arbetslivserfarenhet
• Gärna erfarenhet av arbete inom kundservice och IT support
• Mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift eftersom en stor del av arbetet innebär skriftlig och muntlig framställan
• Goda datorkunskaper och använder Office-paketet obehindrat
ÖVRIGT
Tjänsten är tillsvidare på heltid och arbetstiderna är förlagda dagtid 8:00-17:00. Du kommer att vara stationerad i våra lokaler vid Cityterminalen. Du är efterlängtad så vi ser gärna att du kan börja så snart som möjligt eller enligt överenskommelse.
Förmåner
Som anställd hos MTR får du en rad förmåner, som SL-kort med resor i hela Stockholms län och Ticket Rikskortet till förmånsbeskattning. Förutom friskvårdsbidrag kan vi även erbjuda rabatter hos flera träningsanläggningar och företag inom friskvård. I övrigt ges förmånliga erbjudanden hos bland annat MTR Express.
Välkommen med din ansökan i form av ett CV och personligt brev. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringen, rekrytering@mtr.se. Ansökan sker via vår hemsida, vi har inte möjlighet att ta emot ansökningar via e-post.
Urval och intervjuer sker löpande. Som ett led i rekryteringen använder vi oss av personlighets- och lämplighetstester. Vi tillämpar 6 månaders provanställning.
Varmt välkommen med din ansökan!