Firstline Support på deltid, via Tieto Sweden

Arbetsbeskrivning

Om företaget
För Tieto Swedens räkning söker vi nu flertalet deltidsarbetande IT-medarbetare för rollen som Firstline support hos Tietos kund! Kunden är en statlig förvaltningsmyndighet med ca 10 000 anställda runtom i landet. Uppdraget beräknas starta i maj och vi söker dig som kan arbeta vid sidan om studier/annan sysselsättning. Placeringsort Solna

Arbetsuppgifter
I rollen som Firstline support arbetar du med IT-support mot myndighetens medarbetare. Du ingår i ett team om 12 medarbetare som gemensamt ansvarar för den interna supporten. I rollen som Firstline support har du bland annat följande arbetsuppgifter:

• Svara på och lösa inkomna ärenden
• Registrera och administrera ärenden i ärendehanteringssystem
• Tillhandahålla servicestöd mot användare avseende hård- och mjukvara.
• Administrera IT-miljöer, så som användarkonton, behörigheter och utskriftsköer.
• Instruera användare i hur de ska arbeta med olika program.
• Ge telefonrådgivning.

Är du den dina vänner och familj vänder sig till när de har dator- och IT-problem? Då är du personen vi söker!

Din bakgrund
För att lyckas i rollen söker vi dig som uppfyller följande krav:
• IT-utbildning på gymnasienivå eller likvärdig nivå. Alternativt studerande i slutet på din utbildning.
• Tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, från praktikperiod eller arbetslivserfarenhet.
• Annan sysselsättning (studier eller deltidsarbete). Detta krävs för en anställning på deltid.
• Svenska, i tal och i skrift.

Det är meriterande om du har goda kunskaper inom:
• Kringutrustning, operativsystem, nätverk, kommunikation och informationssäkerhet.
• Kunskaper inom MS Office och ärendehanteringssystem (exempelvis ServiceNow, Sm9 eller Easit BPS).

Personliga egenskaper
För att lyckas i rollen som Firstline support söker vi dig som är en serviceinriktad och prestigelös person som trivs i en roll där du får hjälpa andra. Du är en pålitlig och flexibel lagspelare. Vi ser gärna att du trivs med att arbeta med telefonen som arbetsverktyg och att du har god kommunikativ förmåga. Välkommen med din ansökan redan idag!

Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort
Visstid 1 år/Deltid/Solna

Tillträdesdag
Maj

Information
Urvalet hanteras löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan redan idag så ökar du chanserna till jobbet!

Lernia är vägen framåt
Lernia är en av Sveriges ledande kompetenspartners inom utbildning, bemanning och omställning. Vi utvecklar människor, företag och organisationer med rätt kompetenslösningar i arbetslivets och arbetsmarknadens alla skeden. Vi bidrar till en bättre matchning på arbetsmarknaden och ser till att fler människor kommer i egenförsörjning och att fler företag och organisationer kan stärka sin konkurrenskraft.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Würtz

Andreas Rudberg

Leyla Jamei

Madeleine Bergholtz

Sara Würtz
0722541033
Ali Rezaei

Sofie Östedt
072-2541801
Sofie Östedt

Maher Hammadi Hasson

Carolina Simonsson
0722-54 10 04

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lernia Stockholm
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast lön
  • Deltid - Enligt överenskommelse Visstid, mer än 6 månader
  • Publicerat: 5 april 2017

Besöksadress

Lernia Bemanning AB, Stockholm
None

Postadress

Lernia Bemanning AB
Stockholm, 11164

Liknande jobb


IT-administratör

IT-administratör

15 november 2024

Digital Workspace specialist/Lead

15 november 2024