OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
MSX International är en global branschledande leverantör av konsulttjänster och Business Process Outsourcing till fordonsindustrin med över 6000 medarbetare. I Norden är vi stolta över vårt team bestående av drygt 125 experter som levererar mätbara resultat med hög kvalitet. MSXI investerar kraftfullt inom digitalisering för att öka vårt försprång som den ledande aktören i att supportera fordonsindustrin i en föränderlig tid. Tack vare vårt fokus på utveckling och kvalitet, växer vi snabbt och har de flesta biltillverkarna som kunder
I ett nytt projekt satsar vi nu på att stärka positionen på den svenska Fleet marknaden för en av våra kunder. Som Zone Manager kommer du att spela en central roll på Fleet avdelningen där du blir ansvarig för att bygga upp samt implementera ett Business Development program där det största fokuset kommer vara att utveckla fleet-affären hos mindre / mellanstora kunder inom återförsäljarnätverket. I rollen driver du denna process självgående och tar stort ansvar för att säkra att deltagande återförsäljare uppnår sina försäljningsmål och efterlever överenskomna processer. Du kommer också att vara behjälplig vid utformandet av offerter och avtal samt fungera som kontaktpunkt både mot företagskunder, leasingbolag och återförsäljare.
Om du dessutom har en stor erfarenhet att jobba inom projektledning och / eller account management och självständigt kan driva affärer är detta ett stort plus då MSX nu expanderar på den svenska marknaden och behöver en stark lokal förankring.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
- Besöka återförsäljare och utveckla deras fleet försäljning genom coachning och aktiv uppföljning
- Etablera processer för hur återförsäljare skall optimera sin fleet-försäljning mot small / medium segmentet
- Prospektering av nya kunder till återförsäljare
- Rapportera om marknadstrender
- Samarbeta lokal management i stratetegiska riktlinjer rörande optimering av Fleet affären
- Ansvar att vara kontaktperson för vidareutveckling av Fleet-processer gentemot det centrala utvecklingteamet inom MSX.
- Samarbeta med lokal management i hanteringen av internationella och nationella offerter och avtal, förberedelse och efterbearbetning av kundmöten, provkörningsaktiviteter, events etc.
- Agera PoC (Point of Contact) för MSX i Sverige
Arbetsplats och omfattning
Du kommer att vara anställd samt rapportera till chef inom MSX organisation i Göteborg men vara placerad hos vår kund i Stockholmsområdet.
Din bakgrund
- Högskoleutbildning inom relevant område eller motsvarande arbetslivserfarenhet.
- 3-5 års arbetslivserfarenhet från en liknande tjänst.
- Bevisad erfarenhet inom affärsutveckling samt försäljning.
- Stark erfarenhet från bilbranschen, främst B2B.
Som person är du
I rollen som Business Developer är det avgörande att du trivs med att arbeta med försäljning samt affärsutveckling samt att du kan kommunicera på olika nivåer inom organisationen samt hos återförsäljarnätverket. För att lyckas i rollen krävs det att du är van vid att arbeta strukturerat, självständigt och proaktivt samtidigt som du kan hantera flera olika uppgifter parallellt. Du har en positiv grundinställning och är duktig på att prioritera. Vi ser att du hanterar svenska och engelska obehindrat samt är en van användare av MS Office, särskilt excel och power-point.
Ansökan:
Skicka din ansökning, CV samt personligt brev, till nedanstående länk. Vi kallar löpande till intervjuer så skicka in din ansökan så snart som möjligt.
Besök MSX hemsida www.msxi.com för mer information om MSX International.
Krav:
Körkort:
* B (Personbil)
Kontaktpersoner på detta företaget
Recruitment Coordinator & HR assistant Ninni Andersson
+46 (0)31 337 88 54
HR-Manager Bodil Carlsen
+46 (0)31 337 88 43
HR Manager Anders Thor
+46709227627
Team Leader Yashar Maleky
0046 (0)768 79292
Recruitment Specialist Helen Rubin
0709-227627
Recruitment Specialist Helen Rubin
+46(0)709-227627
Account Manager Predrag Bojanic
+46 (0)704 174266
Recruitment Specialist Helen Rubin
031-3378840
Recruitment Coordinator & HR assistant Ninni Andersson
+46 (0)31 337 88 54
Recrutiment Specialist Josefine Regnér