Fleet Controller

Arbetsbeskrivning

Om företaget
PEMA är ett av Europas främsta tillverkaroberoende uthyrningsföretag för tunga fordon. Med PEMA får du en pålitlig partner vid din sida som tillhandahåller marknadens modernaste fordon. Oavsett vad din last består av kommer du att bli imponerad av vårt breda tjänsteutbud, vårt omfattande europeiska verkstadsnätverk och våra förmånliga villkor.

Till vårt svenska huvudkontor i Helsingborg rekryterar vi nu en Fleet Controller. Hos PEMA får du vara en del av ett drivet team och skapa framtiden med oss.


Dina arbetsuppgifter
Som Fleet Controller kommer du att vara en del av vår serviceavdelning där du primärt arbetar med att sköta den dagliga kommunikationen med våra externa verkstäder. Du ska säkerställa optimal service och underhåll av vår fordonsflotta. Genom att även besöka verkstäderna, som återfinns i hela Sverige, skapar du goda relationer som i slutändan ökar vår kundservice. Vid besök kommer du att arbeta med att inspektera jobb i verkstäderna och säkra att allt underhåll samt reparation utförs på ett kostnadseffektivt sätt och utefter den bästa metod med hänsyn till ålder på fordon och tidsåtgång. Du arbetar tätt ihop med övriga funktioner inom PEMA för att ytterst kunna leverera service och kontroll av högsta kvalitet till våra kunder.

Vidare arbetar du med avtal och prisförhandling med våra verkstäder, du tar fram riktpriser för reservdelar och timdebitering och därmed utvärdera och bestämma hur skadekostnader skall hanteras i förhållande till kunds kontrakt samt försäkringar.

Du arbetar också med att säkra att kvalitén på PEMA:s underhålls-och reparationsstandard på externa verkstäder är enligt fastställd norm. En hel del kontakt med slutkund kommer också förekomma. Du fungerar även som ett bollplank till VD.


Din profil
Vi söker dig som kommer från motorbranschen där du har erfarenhet av tekniskt arbete och underhåll. Du har tidigare arbetat med administration och har en god vana vid hantering av kunder och leverantörer. Kanske arbetar du idag som verkstadschef eller arbetsledare? Har du också erfarenhet från transportbranschen är detta mycket meriterande.
Du behärskar svenska flytande i tal och skrift och du har även starka kunskaper i det engelska språket. Har du även kunskaper i tyska ses detta som meriterande. Vidare har du goda kunskaper i Officepaketet.

Att hitta lösningar till dagliga utmaningar är en naturlig del av hur du fungerar och du har ett analytiskt tillvägagångssätt som stödjer ditt beslutstagande. Du är bra på att strukturera och kommunicera där du i din kommunikation är rak och tydlig. Vidare är du handlingskraftig.

I denna rekrytering samarbetar vi med Autorekrytering AB och frågor om tjänsten och processen besvaras av Maria Abrahamsson 0707-89 85 81. Intervjuer kommer att ske fortlöpande och kan därför tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Autorekrytering AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 30 mars 2017

Liknande jobb


Verkmästare

Verkmästare

3 november 2023

2 november 2023

2 november 2023

2 november 2023