Fleet Controller, TIP Trailer Services Helsingborg

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta för en global marknadsledare inom transportindustrin?
TIP – experter och ledande inom service och uthyrning av lastbilar, trailers och släpvagnar söker nu en Fleet Controller med placering i Helsingborg. Att arbeta hos TIP ger dig många möjligheter att utveckla dina personliga och professionella färdigheter, välkommen in med din ansökan!

Om rollen:
I rollen som Fleet Controller kommer dina huvudsakliga uppgifter innebära att du hanterar och validerar de fakturor som kommer in från våra verkstäder och samarbetspartner över hela landet. Utöver det kommer du även att supportera vid kundärende gällande deras avtal samt andra administrativa uppgifter mellan verkstad och kund. Du kommer att få en god introduktion och i takt med att verksamheten växer kommer du få möjligheten att vara med och utveckla nya arbetssätt och rutiner kring arbetet.

Exempel på ansvarsområden
• hjälpa våra kunder och verkstäder att koordinera underhåll och service
• uppföljning med våra verkstäder kring garantier och försäkringar
• samla in data kring våra trailers och fordonsflotta
• överblick och kontroll över utgifter och fakturering


Rollen erbjuder:
I denna roll erbjuds du stor variation och spännande uppgifter. Du får en trivsam arbetsmiljö i nya moderna lokaler och här möts du av härliga och glada kollegor varje morgon!
TIP som är ett stort internationalt företag erbjuder alla medarbetare utbildning- och utvecklingsmöjligheter.

Din Profil
Vi söker dig som har en god teknisk förståelse för fordon/transportindustrin och trivs med att skapa goda relationer med flera kontaktytor. Du har erfarenhet av orderflöden, fakturering och trivs i en varierande och administrativ roll med vana av att ha flera bollar i luften. Du är kommunikativ och kan arbeta med stundtals hög arbetsbelastning eftersom du är duktig på att prioritera rätt saker. Som person är du är social, positiv, driven och nyfiken på att lära mer. Du är inte heller rädd för att söka upp saker själv och ta ansvar då du är lösningsorienterad.

Formella krav:
• Teknisk förståelse för fordon/god kännedom om transportindustrin
• Erfarenhet av administration, koordinering och fakturering
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska
• God datorvana, erfarenhet från affärssystem, Officepaketet och andra digitala verktyg

Om företaget
TIP är ledande inom service och uthyrning av lastbilar, trailers och släpvagnar. Med 50 års erfarenhet i transportbranschen är vi experter inom uthyrning av tyngre fordon. Huvudkontoret ligger i Amsterdam och vi tjänar våra kunder från 92 platser spridda över 17 länder i Europa och Nordamerika.

Vi erbjuder ett arbete med goda utvecklingsmöjligheter i ett internationellt företag med möjlighet att utveckla ditt personliga och professionella ledarskap. Du kommer att ha en individuell utvecklingsplan och kontinuerliga avstämningar med din närmaste chef. Utöver ovanstående erbjuds ett utmanande och varierande arbete med stor möjlighet att utveckla våra arbetssätt och metoder.
Som anställd på TIP trailer service erbjuder vi förutom karriär- och utvecklingsmöjligheter andra förmåner som exempelvis friskvårdsbidrag och tjänstepension.

Läs mer om oss här: www.tipeurope.se

Kontaktuppgifter
I denna rekrytering samarbetar vi med Autorekrytering och frågor om tjänsten och processen besvaras av rekryterare Isak Jogre. Intervjuer kommer att ske fortlöpande och tjänsten kan därför tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Svensk Autorekrytering AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 november 2023
  • Ansök senast: 30 november 2023

Liknande jobb


15 oktober 2024

6 september 2024