OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vembla är ett startup bolag som erbjuder hemleverans av matvaror och apoteksprodukter från lokala butiker inom 60 minuter. Som kund beställer du varor i en app, dessa packas sedan och leveras till din dörr av serviceinriktade Vembla- shoppers.
Nu söker Vembla är Fleet Operational Manager för att gå in och sköta den operativa delen av verksamheten. Som Fleet Manager är du personen som ser till att den dagliga verksamheten flyter på vad gäller personal, schemaläggning, leveranser och logistik. Du kommer att få utveckla och förbättra operativa arbetet på företaget och sätta din egen prägel på organisationen.
Vem söker vi?
Vi tror att du har någon tidigare erfarenhet av schemaläggning och eventuellt personalansvar innan. Du drivs av att konstant hitta sätt att förbättra och effektivisera saker och du är en strukturerad person. Du är van att ha många bollar i luften och kunna anpassa dig efter det som är viktigast för dagen. Slutligen ser vi gärna att du har någon tidigare erfarenhet av last mile.
Krav för rollen:
- B körkort
- Tidigare erfarenhet från transport/distributionsbolag
- Tidigare erfarenhet av en liknande roll
- Mycket god -flytande kunskap i svenska, skrift och tal
Stark merit:
- Tidigare erfarenhet av last mile