Flera erfarna KYC/AML-administratörer sökes till Swedbank!

Flera erfarna KYC/AML-administratörer sökes till Swedbank!

Arbetsbeskrivning

Har du minst något års erfarenhet av arbete med KYC/AML och vill fortsätta att utvecklas på en av våra största banker – Swedbank? Vill du arbeta i en roll som kombinerar förstklassig service med administrativt arbete? Här är en tjänst för dig!
Om tjänsten
Perido söker nu flera drivna och nyfikna KYC-administratörer till vår kund Swedbank. Du kommer att arbeta för att göra KYC-genomgångar av bankens kunder med kvalitet och service på hög nivå. Tjänsten är beläget på deras huvudkontor i Sundbyberg.
Dina arbetsuppgifter
Som KYC-analytiker kommer du att tillhöra en helt ny arbetsgrupp på avdelningen Middle Office och till stor del att hantera kunder över telefon, både privat- och företagskunder. Övergripande fokus för avdelningen är att säkerställa kundkännedom av hög kvalitet gällande kunder som baserat på olika parametrar klassificeras som högriskkunder. Du kommer arbeta en hel del analytiskt och arbetsuppgifter kommer bland annat att innebära följande:
Hantera affärsgruppens Know Your Client-process (KYC) och anti-penningtvättprocess (AML).
Se till att interna och externa förordningar, riktlinjer, policyer och skriftliga förfaranden följs.
Insamla, analysera och utvärdera information och dokumentation för att uppnå lagstadgade och lagliga krav för KYC: s Due Diligence
Förbered KYC Due Diligence-profiler på ett brett spektrum av entitetstyper
Ge rekommendationer om lämplig riskklassificering till relationschefer baserat på resultaten i KYC-processen genom att använda olika oberoende forskningskällor.
Utföra analys av transnationellt beteende för att identifiera riskexponering, trender och potentiell misstänkt aktivitet.
Utföra nödvändig sanktion, screening av PEP och identifiering av negativa medier för att utvärdera resultaten och dess konsekvenser
Samarbete med front office, kredit, juridik, IT, drift och klienter.
Kunna arbeta självständigt och samtidigt med olika uppgifter
Handla på begäran av processpecialister och processmän
Kunna dokumentera och presentera identifierade lösningar och aktiviteter för processchefer för godkännande
Stödja, utveckla och effektivisera processer för insamling, rapportering och spårning av KYC och AML för LC&I.

Dina egenskaper
Vi söker dig som är självgående och strukturerad, med en administrativ ådra. Med ditt starka driv klarar du av att arbeta såväl självständigt som i team. Vidare ser vi att du är social och kommunikativ, och kan uttrycka dig professionellt såväl i mail som på telefon – alltid med samma höga servicekänsla. Du är en analytisk och konsekvenstänkande person som gillar att gräva och utreda. Längtar du efter att bli en del av ett sammansvetsat team som tillsammans arbetar mot ett gemensamt mål så kommer du trivas här!
Är det dig vi letar efter? Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Vi söker dig som har:
Akademisk examen inom exempelvis ekonomi och/eller juridik
Minst 1 års erfarenhet av AML/KYC
Gärna även erfarenhet från servicerelaterat arbete inom exempelvis restaurang, butik eller vården
Goda kunskaper i Office-paketet
Lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift, även på engelska

Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag till 2021-02-17. Tillträde ca 2020-08-17.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig inom 24 timmar på vardagar. Ange tjänsten referensnummer 31800 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 70 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk https://perido.se/for-jobbsokande/ och https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Perido AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 juli 2020
  • Ansök senast: 2 augusti 2020

Besöksadress

Katarinavägen 15
Stockholm

Postadress

Katarinav 15, 8 tr
STOCKHOLM, 11645

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024