OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.
Nu söker vi flera engagerade handläggare till en myndighet som ska arbeta med sjukpenningsfrågor, placering i Hägersten. Uppdraget förväntas börja 1 oktober och löper i 3 månader med möjlighet till förlängning. Välkommen in med din ansökan!
Arbetsuppgifter
Som handläggare kommer du att ta ställning till information, utreda och kommunicera förslag till beslut samt besluta i kunders ärenden. Du kommer att ha kontakt med kunder via telefon självständigt söka och tolka information och att omsätta den i praktisk hantering.
Avdelningen som du kommer att tillhöra hanterar utredning av sjukpenninggrundande inkomst för kunder som har aktiebolag, är egna företagare, har internationella inkomster eller kombinerar studier med arbete i någon form. På grund av ett ökat ärendeinflöde kopplat till pågående pandemi behöver vår kund förstärka avdelningen med ett antal medarbetare som kommer att arbeta med en specifik del i vårt kundflöde, inkomstutredningar för egna företagare.
Det kommer att finnas en ansvarig chef som tillsammans med handledare kommer att vägleda dig samt stötta med eventuella frågor som dyker upp i ärendehandläggningen.
Vem är du?
Du ska uppfylla följande;
• har slutbetyg från gymnasium eller erfarenheter/kvalifikationer som kan prövas likvärdiga
• minst ett (1) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete
• har erfarenhet av att arbeta med handläggning eller beslutsfattande i någon form
• har erfarenhet av kundmöten och är mycket serviceinriktad
• har god datorvana
• är kvalitetsmedveten samt mål- och resultatinriktad
• har god kommunikativ förmåga
• har mycket goda kunskaper i svenska
• förstår och värdesätter människors olikheter
• ska kunna kombinera hög kvalitet med hög effektivitet
• har förmåga att självständigt (efter introduktionsutbildning) kunna läsa, tolka och förstå regelverk och omsätta teori i praktisk handläggning
Observera att du för detta uppdrag inte får ha någon anmärkning vid en UC-kontroll.
Du erbjuds
Vi erbjuder dig ett konsultuppdrag hos vår kund på heltid 100% med start senast 2021-10-01 och löper i 3 månader, med möjlighet till förlängning om 3 månader. Arbetstiden är 8 timmar per dag med 30 min lunch och kan förläggas mellan kl. 08:00-16:30. Du kommer att vara anställd av Jurek och erbjuds en visstidsanställning. Placering i Hägersten. Vid frågor angående tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Elin Hellenius på elin.hellenius@jurek.se
Om verksamheten
Jurek Rekrytering & Bemanning är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, administration samt marknad och management.
Kontaktpersoner på detta företaget
Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson
Rakel Jarl
Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson
Ulriikka Uittomäki
Berivan Mohammed
Malin Alexandersson
Thomas Eklöf
Rakel Jarl
070-972 13 52