OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en noggrann och flexibel person med god förmåga att arbeta i digitala system? Vi kan då erbjuda dig ett spännande arbete inom vår avdelning Den offentliga omställningsorganisationen som är en ny verksamhet under etablering hos Kammarkollegiet. Här får du möjligheten att utveckla både dig själv och den nya verksamheten tillsammans med dina kollegor. Samtidigt kommer ditt arbete att bidra till stor samhällsnytta genom att verksamheten syftar till att förbättra förutsättningarna för en väl fungerande arbetsmarknad.
Nu söker vi flera handläggare till vår ansökningsenhet som bland annat ansvarar för att handlägga ansökningar från enskilda om omställnings- och kompetensstöd, uppföljning och att utfärda yttranden till CSN för det nya omställningsstudiestödet.
Vi befinner oss för närvarande i tillfälliga lokaler, men kommer under 2023 att flytta till nya, aktivitetsbaserade, lokaler på annan plats i Karolinen.
Arbetsbeskrivning
Som handläggare kommer du att hantera en stor mängd inkommande ärenden om omställnings- och kompetensstöd. Du prövar rätten till och fattar beslut om stöd, hanterar eventuella omprövningar av beslut och tilldelar extern rådgivning åt de som fått bifall på sin ansökan. Du kommer också att administrera yttranden till CSN.
Arbetet innefattar mycket rutinartade uppgifter, men även förekommande kvalificerade uppgifter. I arbetsuppgifterna ingår också att svara på frågor om omställnings- och kompetensstöd.
Är du vår framtida kollega?
Vi söker dig som har:
• relevant akademisk utbildning, inom exempelvis samhällsvetenskap, beteendevetenskap, juridik eller likvärdig utbildning inom område som arbetsgivaren bedömer vara aktuell
• hög digital mognad
• goda kunskaper i svenska och engelska, såväl i tal som skrift
Meriterande:
• Erfarenhet av arbete med handläggande uppgifter
• Erfarenhet av arbete i ärendehanteringssystemet Platina
Personliga egenskaper
Då verksamheten står inför en utvecklingsresa ser vi att du snabbt kan ändra ditt förhållningssätt och ser möjligheter i förändringar. Vidare har du ett strukturerat arbetssätt, är effektiv, driven och ansvarstagande även under tidspress. Du är noggrann och har en god pedagogisk förmåga samt är serviceinriktad. Du kan arbeta självständigt men trivs också med att samarbeta med andra.
Vi kommer att lägga mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Mer information
Omfattning: Tillsvidare med sex månaders provanställning. Tjänsten är placerad i Karlstad.
Kammarkollegiet eftersträvar mångfald och värdesätter de kvaliteter den tillför verksamheten. Vi sätter kompetensen i fokus och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsidentitet och könsuttryck, etnisk och social tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionsförmåga, sexuell läggning och ålder.
Ansökan
Välkommen med din ansökan, inklusive CV och personligt brev, via https://www.kammarkollegiet.se/jobba-har/lediga-jobb, senast den 7e augusti 2022.
Kontaktpersoner
Richard Svanegård, enhetschef, telefon 054-776 88 31
Fackliga ombud
Lisa Ericson, ST, epost lisa.ericson@arvsfonden.se
Karin Edstrand, Saco-S, epost karin.edstrand@kammarkollegiet.se
Övrigt
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kammarkollegiet – en myndighet utöver det vanliga. Vi fungerar som kapitalförvaltare, försäkringsbolag, upphandlare och juridisk byrå för statsförvaltningen med över 35 olika uppdrag från riksdag och regering. Även allmänna arvsfonden finns hos oss. Trots uppdragens variation har de gemensamt att det krävs både bredd och spetskompetens för att utföra dem. På Kammarkollegiet arbetar cirka 300 personer – framför allt jurister, ekonomer och kvalificerade handläggare. Myndigheten finns i Stockholm och Karlstad.
Läs mer på http://www.kammarkollegiet.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Enhetschef Elisabeth Hammar
08-700 08 26