OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Handläggare, kundtjänstmedarbetare eller servicemedarbetare? Vill du vara med och göra skillnad och hjälpa andra vidare i arbetslivet? En av våra största myndigheter kommer till hösten ha ett ökat personalbehov och ta in flera konsulter. Läs mer om denna möjlighet och skicka in en ansökan så snart som möjligt om du har rätt kvalifikationer och är tillgänglig 1 september.
Om tjänsten
Du kommer som handläggare att tillhöra verksamhetsområde Direkt under avdelningen Personligt distansmöte, en stor avdelning med ansvaret att ge arbetssökande enhetlig, effektiv och kvalificerad service. Arbetet sker digitalt och du kommer i din roll arbeta i flera olika systemstöd och ha telefon och chatt som dina främsta kontaktkanaler. Du kommer även i din roll att assistera förmedlare kring matchningstjänster och beslut.
Dina arbetsuppgifter i huvudsak
• Kundkontakt och support
• Förberedning av beslut och underlag
• Administration och dokumentation
• Processhantering, stöd och uppföljning
Vem är du?
Rollen som Handläggare kräver:
• Avslutad universitets- eller högskoleexamen, alternativt likvärd YH utbildning inom relevant område eller enstaka högskolekurser som bedöms vara relevanta för uppdraget
• Minst ett års arbetslivserfarenhet från liknande tjänst samt vana av att hantera support/möten på distans
• Kunskaper i MS Office eller likvärdigt
• Mycket goda kunskaper i svenska
Som person ser vi att du är serviceinriktad, en god kommunikatör och har lätt för att lyssna och nå fram till andra människor. Du är flexibel, lösningsorienterad och ser möjligheter. För att trivas i rollen är det viktigt att du trivs med många kontaktytor och nära samarbete.
Om verksamheten
Den aktuella myndigheten är en förvaltningsmyndighet som består av ett huvudkontor i Stockholm och ca 250 lokalkontor spridda över hela landet. Totalt arbetar ca 12 000 personer inom myndigheten vilket gör det till en av våra största. Det övergripande målet för myndigheten är att verka för att förbättra arbetsmarknadens funktionssätt. Detta genom att effektivt sammanföra de som söker arbete med de som söker arbetskraft, prioritera de som befinner sig långt från arbetsmarknaden samt bidra till att stadigvarande öka sysselsättningen på lång sikt.
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.
Övrig information
Tjänsten är ett konsultuppdrag på heltid, vardagar mellan kl. 08:00 - 16:30 med placering på myndighetens huvudkontor i Solna i Stockholm. Planerad start är den 1 september och uppdraget beräknas fortsätta fram till 31 december 2020, med möjlighet till förlängning. Uppdraget kommer att starta med en internutbildning som myndigheten arrangerar som påbörjas 1/9.
Du ansöker via annonsen på Poolias hemsida, vi tar inte emot ansökningar via mail. Det är viktigt att du är tydlig i ditt CV kring dina tidigare erfarenheter och specificerar både månad och år på tidigare anställningar. Vi kommer att gå igenom urvalet löpande och kontakta dig med relevant bakgrund över telefon för en närmare avstämning.
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Åsa Arkestål
Mikael Andersson
mikael.andersson@poolia.se
Lovisa Stehn
lovisa.stehn@poolia.se
Andrea Bergkvist
Staffan Rosenberg
08-555 65239
Mikael Andersson
Eva Nilsson
08-555 65 312
Petra Fryxell
08-555 652 25
Jessica Heikkilä
08-555 650 26
Eva Nilsson