Flera rekryterare till Försäkringskassan

Flera rekryterare till Försäkringskassan

Arbetsbeskrivning

Försäkringskassan har fått utökade uppgifter och därmed även ett stort ökat kompetensbehov. Därför söker man nu flera rekryterare som via konsultuppdrag kan komma in och stötta i kompetensförsörjningen.

Om tjänsten
Rekryteringsbehovet innebär främst att rekrytera in försäkringsutredare. Inom uppdraget ska ca 260 medarbetare rekryteras till Försäkringskassan mellan perioden november 2020 och maj 2021. Rekryteringsbehoven sträcker sig på flera orter i Sverige. Direktkontakten med rekryterande chefer kommer till stor del ske via 3 utsedda projektledare som redan finns på plats på HR-avdelningen.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Du kommer att driva fullständiga rekryteringsprocesser utifrån Försäkringskassans rutiner och policys. Ansvaret innebär alltifrån uppstart, urval och intervjuer till avslut och återkopplingar.

Vem är du?
Tjänsten kräver att du har:

• Högskoleutbildning (exempelvis personalvetarprogrammet eller likvärdig utbildning) och minst tre års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Alternativt, gymnasium eller likvärdig utbildning samt fem års arbetslivserfarenhet.
• Erfarenhet av statlig rekrytering där du självständigt har drivit rekryteringsprocesser gentemot rekryterande chefer.
• Erfarenhet av kompetensbaserad rekrytering.
• Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
• Kunskaper om HR-system (exempelvis Personec, Primula m.fl.) samt vana av att ha arbetat i ett rekryteringssystem såsom ReachMee eller liknande.
• God kännedom om lagar och förordningar inom området.


Om verksamheten
Försäkringskassan är en av landets största myndigheter med cirka 14 300 medarbetare. Försäkringskassan administrerar de försäkringar och bidrag som ingår i socialförsäkringen i Sverige. Socialförsäkringen är samhällets ekonomiska trygghetssystem. Inom socialförsäkringen finns förmåner som täcker olika behov under livet.


Övrig information

Omfattning och arbetstid: Start 4 januari 2021 t.om. 4 mars 2021, med möjlighet till förlängning 2 månader. Uppdraget är på heltid och arbetstiderna mån-fre kl. 08.00-16.30.
Tjänsten är ett konsultuppdrag där du blir anställd av Poolia och arbetar hos Försäkringskassan. Du kommer att tillhöra deras kontor i Stockholm vid Telefonplan.

Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Urval och intervjuer sker löpande, varmt välkommen att skicka in din ansökan via annonsen!

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Arkestål

Mikael Andersson
mikael.andersson@poolia.se
Lovisa Stehn
lovisa.stehn@poolia.se
Andrea Bergkvist

Staffan Rosenberg
08-555 65239
Mikael Andersson

Eva Nilsson
08-555 65 312
Petra Fryxell
08-555 652 25
Jessica Heikkilä
08-555 650 26
Eva Nilsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Office Professionals AB
  • 4 platser
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 december 2020
  • Ansök senast: 7 december 2020

Besöksadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
None

Postadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
Stockholm, 10124

Liknande jobb


24 oktober 2024

23 oktober 2024