Flera timanställda till Mälartåg kundservice

Flera timanställda till Mälartåg kundservice

Arbetsbeskrivning

Eskilstuna

Välkommen att skapa Sveriges friskaste län tillsammans med oss!

Vi söker flera timanställda till Region Sörmlands nya kundservicefunktion för Mälartåg!

Om oss
Region Sörmland och verksamheten servicecenter som är organiserat under hållbar regional utveckling fick under hösten 2020 ett nytt uppdrag av Mälardalstrafik att etablera och driva Mälartåg kundservice från och med november 2021. Tidigare ansvarade SJ för kundservicefunktionen. Mälardalstrafik ägs gemensamt av regionerna i Stockholm, Sörmland, Uppsala, Västmanland, Örebro och Östergötland och har till uppdrag att förbättra möjligheterna till pendling och övrigt resande i Mälardalen, framförallt med tåg.

Mälartåg kundservice förväntas bli en viktig del i att skapa ett starkt varumärke och ett attraktivt erbjudande för Mälartåg. Kunderna ska få en positiv upplevelse i kontakt med kundservicen, bli nöjda, få korrekta och snabba svar och helst få sitt ärende löst vid första kontakten. En av servicecenters viktigaste grundförutsättningar är att medarbetarna är lyhörda för kundernas synpunkter och aktivt verkar för att nå verksamhetens fastställda kvalitets- och servicenivåer. De gemensamma kundlöftena, vår värdegrund och den framtagna servicepolicyn ska genomsyra varje kundkontakt.

Som timanställd hos oss täcker du upp i verksamheten, framförallt vid frånvaro, vid möten, utbildningar eller utifrån verksamhetens behov. Arbetspassen kan förläggas måndag-söndag och varierar mellan tidsspannen kl 6-20 och 7-19.
Det finns också möjlighet att arbeta natt.

För att ge dig de bästa förutsättningarna i det nya uppdraget behöver du genomgå en introduktion på ca 2 veckor.

Dina arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter som kundservicemedarbetare hos oss består av att tillhandahålla potentiella, existerande och före detta kunder till Mälartåg med information och tjänster innan, under och efter resan. Via telefon, chatt och sociala medier besvarar du på ett professionellt sätt frågor om våra biljetter, taxor, trafik och trafikstörningar samt köp- och resevillkor. Du hanterar också återköp och reklamationer avseende ersättning vid försening, bokar ledsagning till våra resenärer och registrerar inkommande kundsynpunkter i det nya ärendehanteringssystemet.

Mälardalstrafik ingår i ett biljettsamarbete för Resplus vilket innebär att du som kundservicemedarbetare också aktivt kommer att arbeta med att hjälpa resenärer vid en eventuell trafikstörning och ha en god dialog med trafikutövaren. Du ordnar till exempel med en ny resplan och bokar nya tågbiljetter till resenären så att denne kan nå sin slutdestination.

Din kompetens
Vi söker dig som har en avslutad gymnasieutbildning samt tidigare arbetslivserfarenhet om minst ett år. Du ska tidigare ha arbetat med någon form av kundkontakt men meriterande är arbetslivserfarenhet inom området kundservice/kundtjänst.

Som person är du serviceinriktad, professionell och sätter kunden i fokus genom god kommunikation. Därutöver ser vi att du är lösningsfokuserad och besitter en hög känsla för kvalité. För tjänsten krävs det att du har mycket goda kunskaper i det svenska språket både i tal och skrift samt att du trivs bra med att arbeta med en eller flera arbetsuppgifter samtidigt i ett öppet kontorslandskap.

Datorn och telefon är dina främsta verktyg i tjänsten varför vi förutsätter att du har god systemvana sedan tidigare. Vidare ser vi att du, i din roll som kundservicemedarbetare, förväntas vara flexibel och förändringsbenägen, delaktig och vilja komma med förbättringsförslag
Vi lägger stort vikt vid personliga egenskaper.

I ditt uppdrag kommer du jobba nära dina kollegor och trafikutövaren varför det är viktigt att du sätter ett stort värde på att samarbeta och att du är lyhörd. Att arbeta mot gemensamma och individuella mål i verksamheten är också något du ser som en självklarhet.

Anställningsform
Timanställning vid behov i verksamheten med tillträde enligt överenskommelse.

Information om tjänsten lämnas av
Servicecenter Charlotte Nilsson, charlotte.nilsson@regionsormland.se (charlotte.nilsson@regionsormland.se)
Fackliga företrädare söks via kontaktcenter, 0155-24 50 00.


Kom och jobba hos oss på servicecenter Sörmland!


Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2022-08-01.
Intervjuer kan komma att ske löpande.

Se våra förmåner (http://regionsormland.se/jobb-och-utbildning/vara-formaner/)

Följ oss gärna på Facebook (http://facebook.com/regionsormlandJobbahososs/)


Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär regionen ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt.

Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Sörmland
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 juli 2022
  • Ansök senast: 1 augusti 2022

Liknande jobb


25 november 2024

25 november 2024