OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Pensionsmyndigheten ansvarar för den allmänna pensionen och informerar om hela pensionen. Varje år betalar vi ut cirka 380 miljarder kronor till 2,3 miljoner pensionärer, genomför cirka 900 000 fondbyten och skickar ut 7,8 miljoner orange kuvert. Vi är cirka 1600 medarbetare på åtta orter, från Luleå i norr till Halmstad i söder.
Vi gör pensioner enklare!
Produktionsavdelningen är Pensionsmyndighetens största avdelning med cirka 1000 medarbetare och finns på samtliga 8 orter. Produktionsavdelningens uppgifter är att säkra handläggningen och hantera utbetalningar för Sveriges pensionärer och pensionssparare. I uppdraget ingår också att säkerställa att felutbetalningar inte genomförs och att motverka bidragsbrott.
Produktionsavdelningen befinner sig i en större förändringsresa där vi i vår framtidsbild vill stärka våra medarbetare och vår organisation för att i högre grad kunna möta våra kunder där de befinner sig. Vi söker dig som vill vara en del av den förändringsresan.
Vi förstärker förstärker oss nu med fler kunddrivna pensionshandläggare till Stockholm.
Som pensionshandläggare möter du våra kunder i våra olika kanaler som telefon, mejl och handläggningssystemet. Vi arbetar aktivt med att förstå kundens behov utifrån ett helhetsperspektiv för att allt vi gör ska relatera till vårt syfte och skapa värde för våra kunder.
Kommunikationen och interaktionen med våra kunder, i alla våra kanaler, är en av de viktigaste framgångsfaktorerna.
Du säkerställer att våra kunder får rättssäker och saklig bedömning, information samt administration av sitt ärende eller sin kontakt med oss. Du levererar ett hjälpsamt, tryggt och professionellt bemötande.
Pensionsmyndighetens medarbetarmodell bygger på viktiga beteenden inom områdena Tar ansvar, Möjliggör förändring och Driver utveckling.
Utbildning och erfarenhet:
Du har relevant akademisk utbildning eller annan erfarenhet som vi bedömer som likvärdig. Du har mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska. Det är även värdefullt med goda kunskaper i andra språk.
Du är en person som uttryckligen uppskattar kundmöte via telefon, mejl och vårt handläggningssystem och motiveras av att hjälpa andra. Du har förmåga att kommunicera på ett lättförståeligt och tydligt sätt, i tal och skrift och kunna anpassa budskapet utifrån mottagaren. En förutsättning för att trivas hos oss är att du vill verka i en organisation i ständig utveckling, att du är nytänkande och gillar ett arbetssätt som ger mycket glädje och motivation tillsammans med dina kollegor
Du är en påtagligt god lagspelare som trivs med att stötta och uppmuntra andra likväl som du är trygg i att arbeta självständigt med dina arbetsuppgifter. Du bidrar aktivt med glädje och motivation till din omgivning och ser ett gott samarbete som nyckeln till framgång.
Du är en person som har förmåga att se till helheten i det dagliga arbetet. Du har ett flexibelt och lyhört förhållningssätt och gillar ett omväxlande arbete. Du har en vilja att komma framåt både i dina arbetsuppgifter och i din egen utveckling. Du ser utmaningar som en källa till utveckling där du aktivt omsätter dessa till ändamålsenliga lösningar utifrån kundens och verksamhetens behov. Du har hög integritet och värderar professionellt förhållningssätt och gott kundbemötande.
Vid urvalet kommer vi att lägga särskild vikt vid dina personliga egenskaper och lämplighet för tjänsten.
Egenskaper:
Övrigt:
Tjänsten är med tillsvidareanställning på heltid med 6 månaders provanställning. Placeringsort är Stockholm.
Tillträde enligt överenskommelse. Pensionsmyndigheten tillämpar hybridarbete där det finns möjlighet till distansarbete enligt överenskommelse.
Arbetspsykologiska screeningtester från Psykologisk Metod kommer att vara aktuellt att genomföra i ett första urvalssteg.
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
För mer information:
För mer information om tjänsterna är du välkommen att kontakta:
Gruppchef Giovanna Iacobucci, tel. 010-454 29 79, e-post: giovanna.iacobucci@pensionsmyndigheten.se
Fackliga representanter:
Saco: Anna-Karin Åhrman Cortelius, tel. 010-454 39 14
ST: Ann-Christine Jonsson, tel. 010-454 28 54
Varmt välkommen med din ansökan senast den 15 maj 2022
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till annonskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför ytterligare kontakt med media-/annonsförsäljare, rekyteringssajter och liknande.