OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du intresserad av ett varierande och händelserikt arbete? Vår kund söker nu en assistent där du ges en nyckelroll i alla frågor som rör din arbetsgivare och du kommer följa honom i hans vardag. Det innebär att du ena veckan kan arbeta med administration på kontoret vid Stureplan för att veckan därpå koordinera resor och husplaner eller göra research för kommande projekt. Om du trivs med varierande arbetsuppgifter och flexibla arbetstider kan det här vara helt rätt tjänst för dig.
OM TJÄNSTEN
Academic Work söker en assistent till vår kund. Du kommer i rollen att assistera honom i alla ärenden som rör hans vardag. Rollen är därför väldigt bred och ställer krav på din flexibla förmåga och prestigelöshet. Du erbjuds en gedigen introduktion av nuvarande assistent som till våren går på föräldraledighet. Efter det avser du att arbeta självgående under ett års vikariat. Du kommer att ha en assistentkollega som emellanåt är på plats på kontoret i Stockholm, ni assisterar dock olika personer.
Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Academic Work men du kommer anställas direkt hos vår kund.
ARBETSUPPGIFTER
Som assistent kommer du att stötta din arbetsgivare för att underlätta i hans arbete och vardag. Du kommer att arbeta med allt från administration till inköp och generell service. Du kommer att förses med de kontakter som är nödvändiga inom varje område som du ansvarar för, t.ex. bankkontakter och mäklare.
Du kommer till exempel:
* Boka resor (flyg, hotell, restauranger och nöjen)
* Betala fakturor
* Ha kontakt med samarbetspartners, leverantörer och intressenter
* Vara kontaktperson och ansvara för viss research för större projekt, som köp av hus eller fordon
* Sköta ad-hoc uppgifter som t.ex. köpa luncher eller buda saker
VI SÖKER DIG SOM
* Har erfarenhet från en roll inom service och koordinering, kanske har du jobbat som assistent eller koordinator tidigare
* Erfarenhet av administration
* Har professionell kunskap i både svenska och engelska då du kommer använda båda språken i rollen
* B-körkort
I den här rekryteringen kommer vi lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Som person är du mycket flexibel och prestigelös, vilket gör att du med lätthet skiftar fokus mellan olika uppgifter och trivs med varierande arbetstider. Du är kommunikativ och har lätt för att skapa relation med människor, något som blir extra viktigt i kontakter med externa leverantörer och kunder. Du älskar att ge service och drivs av att överträffa förväntningar och ständigt göra det lilla extra. Du kommer till en självgående roll och trivs därför med att jobba enskilt utan ständig närvaro av kollegor. På grund av rollens varierande arbetsuppgifter ser du problemlösning som en rolig del i ditt jobb och hittar effektiva sätt att lösa uppgifter på ett självständigt sätt. Vi ser även att du har förståelse för diskretion vilket t.ex. kan ses i ditt sunda förhållande till sociala medier.
För att hinna med en gedigen överlämning kommer vi prioritera kandidater med kortare uppsägningstid eftersom tänkt startdatum är i Mars.
Övrig information
* Start: Mars 2022
* Omfattning: Föräldravikariat 1 år
* Placering: Stockholm
* Ansökan: CV och Personligt brev
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231