OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om PerformIQ
PerformIQ är ett bemannings- och rekryteringsföretag med en unik profil. Vi erbjuder personal med bakgrund inom idrotts- och föreningslivet kombinerat med utbildning och arbetslivserfarenhet. Genom idrotten har våra konsulter utvecklat prestationshöjande egenskaper och därmed skapat rätt verktyg för att lyckas bättre i arbetslivet. Det är PerformIQ! För mer information, besök www.performiq.se
Företagspresentation
Är du en noggrann och flexibel person som vill arbeta deltid i en administrativ roll under din studietid eller idrottskarriär? Då bör du fortsätta läsa denna annons för att se om du är den vi söker! PerformIQ söker för kunds räkning en back-office assistent till en av våra logistikkunder. Vår kund är ett europeiskt familjeföretag med rötter från Tyskland.
Tjänstebeskrivning
Som back-office assistent till vår kund kommer du att ha en administrativ roll och arbeta med varierande arbetsuppgifter såsom:
• Administration
• Arkivering och dokumenthantering
• Lägga in orders i företagets system
• Hantera fraktbrev
Krav på person
För att vara rätt person för denna tjänst stämmer du in på följande punkter:
• Idag studerar du gärna Transport Management alternativt har erfarenhet från branschen.
• Du har annan sysselsättning såsom idrottskontrakt eller är student på deltid med ett flexibelt schema.
• Du har god datorvana och trivs med administrativt arbete.
• Har möjlighet att arbeta 2 till 3 dagar per vecka under hela sommaren samt under terminerna.
Vidare kan liknande arbetslivserfarenhet vara en fördel, men personligheten är viktigast. För att passa in i denna roll vill vi att du är noggrann, driven, snabblärd, stresstålig och positiv. Du är van vid att arbeta självständigt såsom i team. I ditt arbetssätt är du strukturerad samtidigt som du har lätt för att ta egna initiativ och hantera många arbetsuppgifter samtidigt.
För att trivas i denna roll måste du motiveras av att arbeta i en miljö där det händer mycket och även arbeta målmedvetet för att få fler arbetsuppgifter. Du som söker denna tjänst ser det här som ett första steg att komma in och få mer arbetslivserfarenhet.
Vi värderar dina egenskaper högt och ser gärna att du har en bakgrund inom idrotts- eller föreningslivet. Ange gärna vilken idrott du har utövat.
Start: omgående
Omfattning: extra, 2-3 dagar/vecka
Arbetstid: Kontorstider
Plats: Malmö
Eventuella frågor besvaras av Rekryteringskonsult Lina Beaman på lina.beaman@performiq.se. Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Din ansökan registrerar du enkelt genom att klicka dig vidare via denna annons, fylla i dina kontaktuppgifter och bifoga din ansökan. Vänligen respektera att vi inte behandlar ansökningar via e-post. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Åsa Almgren
073-353 75 14
Caroline Palm
Henrik Petré
Carl Henrik Monsén
Lina Beaman
Åsa Almgren
Edvard Sjöberg
073 353 75 13
Christian Simon
Henrik Petré
Hanna Mattsson
0733-53 75 17