Flexibel ekonomiassistent

Arbetsbeskrivning

Nu söker Framtiden dig som vill bli ekonomiassistent hos vår kund. Du kommer att arbeta med varierande uppgifter på ett litet företag. Framtiden är ett konsultföretag. Våra konsulter utgörs av personer i pågående högskolestudier samt färdiga akademiker vilka nyligen har avslutat sina studier. Vår företagside är att minska avståndet mellan våra konsulter och företag. Detta åstadkommes genom att Framtiden erbjuder kompetent personal i form av Sveriges vassaste studenter och färdiga akademiker, antingen för konsulting eller för rekrytering. På det sättet bereds våra konsulter möjligheten att stifta bekantskap med det näringsliv som sedermera blir arbetsliv. Om kunden: Vår kund är leverantör av tillbehör till konfektionsindustrin. I deras sortiment ingår knappar, blixtlås och spännen med mera. Kundens marknad finns främst i Skandinavien och Baltikum. Flera välkända modeföretag använder kundens produkter. Företaget har leverantörer från hela världen. Arbetsuppgifter: Du kommer att ha ansvaret för ekonomin hos kunden. I arbetsuppgifterna ingår bl.a. fakturering, bokföring, bokslut, kontering och löner. Då vår kund är ett mindre företag är det även dina uppgifter att ta hand om vissa exporter och administrationen kring dessa. Ansvar för inköp av kontorsmaterial igår också i rollen som ekonomiassistent. Du får chansen att sätta dig in i arbetsuppgifterna då du till en början kommer att gå bredvid ekonomiassistenten som ska sluta. Omfattning: Du kommer att var uthyrd till kunden under 3 månader för att sedan rekryteras till kunden. Kontoret är bemannat mellan 7.30 och 16.30 under vardagar. Till en början är tjänsten på 34h per vecka vilket motsvara 88.3% av en heltid. På sikt kan tjänsten bli heltid för rätt person som vill lära sig fler arbetsuppgifter hos kunden. Övrigt om kunden: Kunden sitter i nya fräscha lokaler med tillhörande parkering. Företagets anställda har bra sammanhållning och hittar på en del sociala aktiviteter ihop. Alla ställer upp och det är bra stämning på företaget. Skallkrav: Ekonomisk utbildning - Det är viktigt att du har kunskaper inom ekonomi för att klara av arbetsuppgifterna. Du hanterar svenska och engelska i tal och skrift. Meriterande krav: Erfarenhet - Har du erfarenhet av liknade arbetsuppgifter är det meriterande. Övriga krav: Det är en fördel om du bor i eller omkring Borås. Personliga egenskaper: Som person är du positiv och initiativtagande. Du har förmåga att prioritera och att hantera stress. Att var flexibel och att våga lära sig nytt är viktigt för rollen. Vi tror att du har en fixarattityd och är hjälpsam mot dina kollegor och kunder. Tillträde: Mitten på maj. Intervjuer sker löpande. Välkommen med din ansökan redan idag! http://www.framab.se/showProject.asp?intProjectId=1604 Låter detta som ett jobb för dig? Eller känner du någon som är lämplig? För att söka denna tjänst gå in på vår hemsida www.framab.se och registrera dig. Genom att registrera dig så kommer du kontinuerligt att få spännande jobberbjudanden via e-post.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Framtiden AB, Borås
  • 1 plats
  • Deltid
  • Publicerat: 21 april 2008
  • Ansök senast: 30 april 2008

Liknande jobb


27 september 2024

Administratör

26 september 2024

ADMINISTRATÖR

25 september 2024

Ekonom- och Administrationskoordinator Stockholm

Ekonom- och Administrationskoordinator Stockholm

12 september 2024