Flexibel Ekonomiassistent/administratör till konsultuppdrag

Arbetsbeskrivning

Presentation

Vi söker en ekonomiassistent som också gärna jobbar med administration till en av våra kunder. Start är omgående och löper fram till augusti 2015
Företaget är beläget i city

Arbetsuppgifter

Huvudsakliga arbetsuppgifter på Reskontran innefattar kontroll, kontering och distribution av leverantörsfakturor samt fakturering av kundfakturor. I arbetsuppgifterna ingår även att hantera bristfälliga fakturor, krav och räntefakturor samt övrigt förekommande arbetsuppgifter och utvecklingsaktiviteter på avdelningen. Det förekommer mycket kontakter med leverantörer och kollegor internt på andra avdelningar. Dessa arbetsuppgifter motsvarar ungefär 60% av arbetstiden

Huvudsakliga arbetsuppgifter inom Administration/Inköp innefattar granskning, skanning, registrering och arkivering av leverantörsavtal i Avtalsportalen. Agera support och svara på frågor kring portalen och våra leverantörsavtal. Utveckla hanteringen av vårt fysiska arkiv av leverantörsavtal. Kommunicera med verksamheten kring frågor om avtalen såsom behov av tex förlängning och uppsägning.

Utbildning/erfarenhet

Gymnasieekonom eller motsvarande utbildning, har du höskoleutbildning är det ett plus
Administrativ erfarenhet
Mycket god datorvana

Personliga egenskaper:
Strukturerad och Flexibel- har förmåga att planera och fördela sin arbetstid mellan de olika arbetsuppgifterna
Service- och Kvalitetsmedveten samt noggrann
Självgående - kan själv avgöra vad som ska prioriteras och ta egna beslut om detta




Förmåner

Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag.
Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Företagsbeskrivning

Vi tillhör de företag i Sverige som har absolut längst erfarenhet av rekrytering och personaluthyrning inom ekonomi. Detta gör att vi kan erbjuda dig unika möjligheter oavsett om du är CFO, redovisningschef, controller eller löneadministratör - inom ekonomins hela spektra - såväl till privat som till offentlig sektor.

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Thunholm Reinhold

Malin Sager

Johanna Heimer

Christian Aronsson

Nathalie Rodriguez

Jasmina Dedeic

Sara Jägevall

Marcus Kahanek

Carolina Werner

Nele Turemark

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Sverige AB .
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid Visstidsanställning
  • Publicerat: 10 juli 2014

Besöksadress

Kungsgatan 57A, Stockholm
None

Postadress

None
., .

Liknande jobb


14 november 2024

14 november 2024

Fransktalande ekonomiassistent till vår kund!

Fransktalande ekonomiassistent till vår kund!

14 november 2024

14 november 2024