Flexibel IT-tekniker sökes till AddPro i Stockholm

Arbetsbeskrivning

Som onsitetekniker är du problemlösaren som drivs av utmaningen att både ute hos kund och remote, lösa IT-relaterade ärenden och support till användarna på både enklare och mer avancerad nivå. Internt hos AddPro hugger du tag i eskaleringar, arbetar proaktivt, med interna projekt och kompetensutveckling. AddPro är ett framgångsrikt företag med en stark kultur som präglas av prestigelöst lagarbete, hög kompetens och där alla kan påverka.

Då onsite-uppdraget kan variera beroende på vilken kund som är aktuell ser vi det meriterande om du är flexibel och ser det som en förmån att få lära dig mer om olika kunders arbetssätt och behov.

Om du redan arbetade hos oss hade tre dagar kunnat se ut så här:

Igår blev du briefad av din kollega på AddPro, som på deltid sitter hos samma kund som du, att kunden har utmaningar kring inloggningar som är kopplade till AD:t. Ni diskuterade idéer kring hur man skulle kunna lösa utmaningen och kom fram till ett förslag att testa under morgondagen. Därefter gick du igenom vilka ärenden som kommit in i eskaleringskön internt och arbetade vidare med att lösa de ärenden du har kompetens inom. Du fastnade lite i ett ärende kring server, och tog då kontakt med en mer senior konsult för att få stöttning i att komma vidare. Konsulten guidade dig och tillsammans löste ni ärendet och du kände dig nöjd över din kompetensutveckling. Nästa gång ett liknande ärende dyker upp, kan du lösa det på egen hand.

Idag börjar du dagen med att åka ut till kunden och ta en dialog med dina kollegor på plats för att få en uppdatering på vad som är aktuellt just nu. Du informerar om förslaget som du och din kollega på AddPro diskuterade igår kring utmaningen kunden står inför, och tar tacksamt emot feedback på det förslaget. Du får grönt ljus på att genomföra och utför detta snabbare än vad du förväntat dig. När du är klar upptäcker du genom en felsökning, att en mindre uppdatering behöver utföras och stämmer kort av med närmsta kollegan att det är okej att köra. Både du och kunden känner sig nöjda med ditt initiativ och att lösningen föll på plats. Efter lunch arbetar du med dina dagliga uppgifter och håller god kommunikation och uppdatering till kollegorna/användarna. Precis innan du ska avsluta dagen inträffar ett problem som du felsöker så långt du hinner och lämnar över dokumentation till kunden innan du lämnar.

I morgon startar du dagen med att höra av dig till kunden för att checka av hur det gick igår efter att du lämnat, samt för att se om det finns något du kan göra för att hjälpa till remote för att komma vidare. Efter samtalet går du och käkar frukost med dina kollegor på AddPro och snackar ikapp kring era gemensamma intressen. Sedan är det dags för möte med din närmsta chef där du får chans att berätta om hur det går, både inom jobbet och privat. Du har också möjlighet att berätta vad det är du tycker är roligast och på så vis kunna påverka det du vill utvecklas inom, framåt. Under eftermiddagen har du just din stund för kompetensutveckling där du djupdyker i nya funktioner inom O365. Efter detta fortsätter du arbetet med eskaleringarna och säkerställer att du återkopplat till kunden på samtliga ärenden som är tilldelade dig.

Vad vi tror om dig:

Du har en god IT-kompetens med kunskap kring klienter och IT-infrastruktur. Du drivs av att hjälpa till och göra skillnad i kundernas vardag genom god kommunikation och problemlösningsförmåga. Som medarbetare är du hjälpsam, ansvarstagande och vet vikten av att ge god service till våra kunder. Det finns inga begränsningar i hur långt du kan klättra inom företaget, så länge du visar framfötterna.

- Du har minst 1 års erfarenhet av IT och tidigare arbetat med exempelvis felsökning, varit en del av en servicedesk eller en IT-avdelning med olika uppgifter
- Du har goda kunskaper i O365
- Det är meriterande om du har kunskaper inom server och endpoint, samt Intune och SCCM för specifikt uppdrag
- Du talar och skriver flytande på svenska och engelska


The AddPro Way

AddPro stärker våra kunders konkurrenskraft genom att utveckla, utmana och digitalisera kundens verksamhet. Och kunderna älskar oss; de bedömer oss som marknadsledande inom verksamhetsnära IT*! Våra kunder är medelstora till stora företag och statliga förvaltningar som har höga krav på kompetens och support. Hos oss lever vi ”The AddPro Way” och brinner för innovation och förändring. Lagandan är stark och prestigelös där vi är hängivna att hjälpa varandra framåt. Oavsett uppgift i bolaget strävar vi alltid efter att bli bättre på det vi gör och möjligheten att påverka genom egna idéer och initiativ är stor. Du njuter av stor frihet och ansvar hos AddPro där vi vill underlätta för dig att lyckas såväl på jobbet som i privatlivet. Dessutom vill vi ha roligt under tiden - vi gör det med passion eller inte alls!

AddPro är ledande på att skapa operativa, taktiska och strategiska värden hos våra kunder enligt Radars stora leverantörskvalitetsgranskning 2020! :D

Är du vår nya kollega?

Är du nyfiken på tjänsten och har frågor? Kontakta då rekryterare Johanna Hedqvist, johanna.hedqvist@addpro.se, eller skriv din fråga i chatten här bredvid. Alla ansökningar och kontakter behandlas såklart konfidentiellt. Sista ansökningsdag är 2022-09-30 och vi kontaktar kandidater löpande så vi rekommenderar att du ansöker till tjänsten så snart du kan.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Byrlind

Sammanfattning

  • Arbetsplats: AddPro
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 augusti 2022
  • Ansök senast: 30 september 2022

Besöksadress

Tulegatan 13, Sundbyberg
None

Postadress

Tulegatan 13
Sundbyberg, 17278

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024